7 marca 2022 r. na uroczystej gali w Kielcach Związek Gmin Jurajskich odebrał oficjalny tytuł Polskiej Marki Turystycznej dla Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Od samego początku rozpoczęcia projektu przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną, dotyczącego marek turystycznych, Związek Gmin Jurajskich ubiegał się o tytuł Polskiej Marki Turystycznej dla Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
W roku 2019 udało się zdobyć tytuł ,,Polskiej Marki Turystycznej – kandydat”. Zaś przez kolejne lata przeprowadzone zostały liczne działania promocyjne, operacyjne oraz inwestycyjne, aby wzmocnić potencjał, postrzeganie oraz wizerunek marki. Były to m.in.: przygotowanie i uzgodnienie ze wszystkimi zainteresowanymi podmiotami Strategii Rozwoju Marki Turystycznej “Jura Krakowsko-Częstochowska”; opracowanie nowego logo Jury Krakowsko-Częstochowskiej wraz z systemem identyfikacji wizualnej, współorganizacja największej imprezy turystyczno- artystyczno-promocyjnej na Jurze – festiwalu Juromania – Święta Jury Krakowsko – Częstochowskiej. Wydarzenie odbywające się corocznie w trzeci weekend września w kilkudziesięciu miejscach na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. (W roku 2021 zdobyliśmy dla Juromanii Certyfikat POT za najlepszy produkt turystyczny oraz tytuł najlepszego produktu turystycznego w głosowaniu internautów); opracowanie i wdrożenie Jurajskiego Systemu certyfikacji produktów i usług turystycznych – Jurajski Certyfikat Jakości; działania promocyjne w mediach społecznościowych, na stronach www.; wydawanie przewodników, map, informatorów sygnowanych marką Jura Krakowsko-Częstochowska.
– Bardzo cieszymy się, że wspólne wysiłki podejmowane na rzecz promocji naszego regionu przynoszą wymierne efekty i pozwolą na jeszcze skuteczniejsze budowanie potencjału turystycznego Jury! – komentuje Rafał Rębisz.
Związku Gmin Jurajskich.