Bezrobotni mogą rejestrować się przez Internet


Od 27 maja 2013 roku, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 roku w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz. U. z 26.11.2012r. nr 1299), wprowadzono możliwość rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy przez Internet, za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl

Rejestracja elektroniczna może przebiegać na dwa sposoby:
1. Prerejestracja – zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy
· Jest formą elektronicznego zgłoszenia do rejestracji. Sama rejestracja następuje podczas wizyty w urzędzie pracy w wyznaczonym terminie.
· Rejestracja następuje z dniem zgłoszenia i dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów oraz złożenia oświadczeń.
· Dokumenty (oryginały i kserokopie) wymagane do rejestracji należy dostarczyć podczas wizyty w powiatowym urzędzie pracy.
· Ten tryb zgłoszenia nie wymaga podpisania wniosku o dokonanie rejestracji bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie prosi o przestrzeganie wyznaczonego terminu zgłoszenia do rejestracji. W przypadku nie stawienia się na wizytę rejestracyjną wszystkie podane dane osobowe zostaną usunięte.

2. Pełna rejestracja elektroniczna – rejestracja w powiatowym urzędzie pracy
· Ten rodzaj rejestracji nie wymaga wizyty w urzędzie.
· Do wniosku o dokonanie rejestracji konieczne jest dołączenie wszystkich zeskanowanych dokumentów wymaganych do rejestracji.
· Dniem rejestracji jest data zarejestrowania wniosku na stronie www.praca.gov.pl.
Wizyta u pośrednika dla osób z prawem do zasiłku wyznaczana jest w ciągu 7 dni, natomiast dla osób bez prawa do zasiłku w ciągu 30 dni od dnia zarejestrowania. Wezwanie
na wyznaczony termin urząd wysyła pocztą elektroniczną na adres e-mail przekazany
we wniosku wraz z decyzją dotyczącą ustalenia statusu osoby bezrobotnej i prawa
do zasiłku.
· Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Andrzej Zaguła

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *