ŚLADEM NASZYCH ARTYKUŁÓW / W sprawie biletów w autobusach


Zamieszczamy wyjaśnienia rzecznika MPK w Częstochowie Macieja Hasika, w odpowiedzi na nasz artykuł ,,Dlaczego nie ma biletomatów we wszystkich autobusach? – pyta prezydenta Matyjaszczyka radna PiS Dorota Majer”

Informuję, że nieustannie poprawiamy dostępność sprzedaży biletów MPK mimo obiektywnych problemów, jakie wiążą się z pandemią. Na dziś trudno powiedzieć, czy po ograniczeniach pandemicznych wrócimy do możliwości zakupu biletów u kierowcy. Wiele miast odchodzi już od tego na rzecz biletomatów i innych rozwiązań. U nas także już blisko 70 pojazdów jest wyposażonych w takie maszyny na pokładzie. Kolejne zamówione pojazdy (np. autobusy elektryczne) także będą miały je na stanie. Ponadto pracujemy nad tym by zwiększyć liczbę stacjonarnych biletomatów – aktualnie są trzy: w Galerii Jurajskiej, M1 i na Dworcu PKP Głównym. Jednocześnie chcemy także ułatwiać sprzedaż bezgotówkową, dlatego ponad setka elektronicznych kasowników została zainstalowana w naszych autobusach i tramwajach (zamontowane już w trakcie pandemii), umożliwiają zakup metodą zbliżeniową (karta, zegarek, telefon itp.), nie potrzeba nic więcej zarówno do zakupu, jak i późniejszej kontroli poza kartą płatniczą bądź jej odpowiednikiem. Warto także podkreślić, że cały czas pełna oferta naszych biletów jest dostępna w pięciu punktach obsługi pasażera na terenie miasta (Zajezdnia MPK od al. Niepodległości, budynki dworca PKS, Daszyńskiego, Kościuszki, Jagiellończycy) – dodatkowy na pętli przy Fieldorfa – Nila zostanie uruchomiony po zakończeniu przebudowy linii tramwajowej. Warto też podkreślić, że chcemy rozwijać sieć punktów komercyjnych, które oferują sprzedaż lub dalszą dystrybucję do sklepów – aktualnie mamy 46 sklepów lub hurtowni w mieście i okolicznych gminach, które sprzedają bądź dystrybuują szerzej bilety MPK. Podejmowane są działania zmierzające do nawiązania współpracy z kolejnymi m.in. sieciami sklepów. Sprzedaż to jedno, a drugie to promocja. Dlatego równolegle podejmowanych jest szereg działań, które mają zachęcić mieszkańców do przesiadki na autobus i tramwaj (pandemia niestety przyczyniła się do spadku frekwencji, obostrzenia miały wpływ na statystyki, straty z tytułu utraconej sprzedaży biletów to ok. 1 mln zł miesięcznie!). Dlatego działania mające zwiększyć atrakcyjność komunikacji miejskiej i dostępności sprzedaży biletów podejmowane są wielotorowo. Po to też realizowanych jest szereg największych w historii inwestycji w infrastrukturę i tabor komunikacji miejskiej w Częstochowie.

Pozdrawiam serdecznie

 

Maciej Hasik

rzecznik prasowy

MPK w Częstochowie

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *