Nowa kampania częstochowskiej drogówki: “WSPÓLNY PUNKT WIDZENIA”


29 maja br. (poniedziałek) w auli Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie odbyło się spotkanie z mediami, na którym przedstawiono założenia rozpoczynającej się kampanii częstochowskiej drogówki „Wspólny punkt widzenia”. Kampania ma na celu uświadomienie uczestnikom ruchu drogowego, czym jest martwe pole widzenia kierowcy ciężarówki.

 

Martwy punkt widzenia to obszar, którego nie dostrzega kierujący pojazdem, obserwujący sytuację na drodze w lusterkach bocznych i wstecznym. Znajduje się ono za lewą ćwiartką samochodu i sprawia, że kierowca nie jest w stanie zobaczyć wjeżdżającego w nie innego pojazdu, co niejednokrotnie jest przyczyną groźnych kolizji drogowych i wypadków. Dlatego, wychodząc naprzeciw tym zagrożeniom, policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego częstochowskiej komendy, wspólnie z współorganizatorami kampanii, stworzyli krótki spot profilaktyczny, który doskonale odzwierciedla definicję martwego punktu widzenia.

Celem przedsięwzięcia jest dotarcia do jak największej liczby kierowców, cyklistów i pieszych, by edukować ich, uświadamiać i eliminować tego typu zagrożenia na drodze. Tylko wzajemny szacunek, współdziałanie i współodpowiedzialność, a przy tym stosowanie zasady ograniczonego zaufania na drodze, daje możliwość wypracowania „wspólnego punktu widzenia”.

Na spotkaniu obecni byli Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Częstochowie asp. sztab. Krzysztof Stemplowski, dyrektorzy WORD w Częstochowie, Automobilklubu Jurajski, fundacji i firmy transportowej oraz młodzież z częstochowskiego Zespołu Szkół Samochodowych i Zespołu Szkół im. Jana Kochanowskiego, policyjni profilaktycy.

Źródło: Komenda Miejska Policji w Częstochowie

Foto: KMP w Częstochowie

DG/RED

Podziel się:

3 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *