Cztery nocne linie


NOCNA KOMUNIKACJA

Ruszył przetarg na prowadzenie komunikacji nocnej w Częstochowie. To reperkusje decyzji radnych, którzy w lutym przegłosowali uruchomienie w Częstochowie nocnych autobusów, wbrew zarządowi MPK, a nawet prezydentowi
Nocne autobusy są pomysłem Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej oraz Jacka Krawczyka, który zgłosił wniosek do Rady Miasta. Ta innowacja, ma wpłynąć prorozwojowo.
Magistrat zaplanował cztery linie, które mają dotrzeć nawet do najbardziej peryferyjnych dzielnic. Wszystkie relacje będą wyruszać z tzw. węzła przesiadkowego w II Alei Najświętszej Maryi Panny w kierunku Dźbowa, Rząsawy, Gnaszyna i Błeszna. Kursować będą tylko w weekendy co 60 minut od północy do godz. czwartej. Dlaczego tylko w weekendy? Radny Marek Domagała słuszność takiego rozwiązania argumentował przykładami europejskich miast średniej wielkości, do jakich zaliczono Częstochowa. – Tam życie nocne toczy się tylko z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę – mówił podczas sesji.
Urząd Miasta rozwinął pierwotny projekt zaakceptowany przez radnych. Zwiększył liczbę linii z dwóch do czterech, wydłużył ich trasy i jednocześnie zmniejszył częstotliwość odjazdów. Ponadto zażądał, by w pojazdach firma zapewniła co najmniej jedną osobę do ochrony pasażerów, co nie jest praktykowane w tramwajach nocnych MPK. Zgodna z tramwajem będzie cena przejazdu w autobusach, czyli 4,40 zł (podwójny bilet normalny).
Jak długo będzie trwało uruchomienie linii nikt jeszcze nie może odpowiedzieć. Przetargiem zainteresowani są PKS i Biesy.

Odjazdy z węzła przesiadkowego II Aleja Najświętszej Maryi Panny

Linia N1
kierunek Dźbów (autobus) czas przejazdu z II Alei – 18 minut
Linia N2
kierunek Rząsawa (autobus) czas przejazdu z II Alei – 20 minut
Linia N3
kierunek Gnaszyn (autobus) czas przejazdu z II Alei – 43 minuty (pełne koło)
Linia N4
kierunek Błeszno (autobus) czas przejazdu z II Alei – 40 minut (pełne koło)

przyjazdy w II Aleję: 0:00, 00:50, 1:50, 2:50, 3:50, 4:50 zjazd
odjazd z II Alei: 00:10, 1:10, 2:10, 3:10, 4:10

Trasy

N1 –Aleja Najświętszej Maryi Panny – Dźbów – Aleja Najświętszej Maryi Panny
II Aleja Najświętszej Maryi Panny, Nowowiejskiego, Korczaka, Bohaterów Monte-Cassino, Piastowska, Sabinowska, Dźbowska, Powstańców Warszawy do pętli przy Leśnej.
Powrót
Pętla przy Leśnej, Powstańców Warszawy, Dźbowska, Sabinowska, Piastowska, Bohaterów Monte-Cassino, Korczaka, Sobieskiego, Śląska, Aleja Najświętszej Maryi Panny.

N2 – Aleja Najświętszej Maryi Panny – Rząsawa – Aleja Najświętszej Maryi Panny
Aleja Najświętszej Maryi Panny, Warszawska, wjazd na pętlę przy Kontkiewicza, powrót na Warszawską, Rząsawska, Meliorantów, Wypoczynku, pętla Rząsawa.
Powrót
Pętla Rząsawa, Wypoczynku, Meliorantów, Rząsawska, Warszawska, wjazd na pętlę przy Kontkiewicza, powrót na Warszawską, Aleja Najświętszej Maryi Panny.
Nocna komunikacja do Rząsawy jest traktowana kontrolnie.
N3 – Aleja Najświętszej Maryi Panny – Gnaszyn – Aleja Najświętszej Maryi Panny
Aleja Najświętszej Maryi Panny, Kilińskiego, Aleja Jana Pawła II, Szajnowicza-Iwanowa, Okulickiego, Św. Krzysztofa, Św. Rocha, Wręczycka, Dobrzyńska, Lwowska, Główna, Przejazdowa, Kolorowa, Busolowa, Konwaliowa, Artyleryjska, Matejki, Zaciszańska, Św. Barbary, Św. Augustyna, Pułaskiego, Sobieskiego, Śląska, Aleja Najświętszej Maryi Panny.

N4 – Aleja Najświętszej Maryi Panny – Błeszno – Aleja Najświętszej Maryi Panny
Aleja Najświętszej Maryi Panny, Mirowska, Faradaya, Orlik-Rückemanna, Orla, Gilowa, Aleja Pokoju, Jagiellońska, Orkana, Jesienna, Rakowska, Aleja Wojska Polskiego, Aleja Pokoju, Gilowa, Orla, Orlik-Rückemanna, Faradaya, Mirowska, Aleja Najświętszej Maryi Panny.

Trasy linii N3 i N4, w przeciwieństwie do trasy N1 i N2, nie posiadają pętli końcowych. Swoje przebiegi rozpoczynają i kończą w Alei Najświętszej Maryi Panny, zataczając okrąg wzdłuż obsługiwanych dzielnic. Przystanki na trasie przejazdu są wykorzystywane do wsiadania i wysiadania jednocześnie.

UG

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *