Perypetie z Tauronem


Alicja Nawrot z Częstochowy miała dość osobliwą przygodę z dostawcą energii elektrycznej Tauron Dystrybucja.

12 listopada 2102 roku podpisała umowę kompleksową z Tauronem Dystrybucja – Częstochowa i już 16 listopada w jej mieszkaniu założono nowy licznik. Jednak potem zaczęły się kłopoty. Ponieważ po miesiącu nie dotarła faktura, skrupulatna pani Alicja wykonała w tej sprawie telefony do biura obsługi klienta: 18 grudnia i 28 grudnia 2012 roku. Efektu nie było, więc 4 stycznia 2013 roku zadzwoniła, by przekazać stan licznika. Niestety i tu napotkała na opór materii: danych nie przyjęto. Pisze więc do firmy skargę. Efekt jest prowizoryczny, bo 10 stycznia przychodzi pracownik i spisuje licznik, ale nadal pani Alicja nie otrzymuje faktury. Ze swoją sprawą przypomina się 4 lutego i wreszcie 10 lutego otrzymuje fakturę… za okres od 31 grudnia 2012 roku do 31 stycznia 2013 roku (data odczytu: 10 stycznia 2013 r.) z kwotą 311,13 złotych.
Naliczona suma szokuje p. Nawrot, tym bardziej, że nadal nie wie co z zapłatą za okres od 16 listopada 2012 roku. Pisze więc (17 lutego) pismo do Tauronu z prośbą o prawidłowe rozliczenie zużytej energii i terminowe nadsyłanie faktur oraz o rozłożenie kwoty 313,13 zł na dwie raty. Przedsiębiorstwo godzi się. Pani Alicja reguluje wpłaty w terminie, również rozliczenie za okres od 31 stycznia do 1 marca na kwotę 107,89 zł. Nadal jednak nie ma rozliczeniem za czas od 16 listopada do 31 grudnia 2012 roku. Wprawdzie wysokości pierwszej faktury mogłaby wskazywać, że dotyczyła ona newralgicznego okresu. Jednak wnioskowanie to nie dowód.
Problem pani Alicji przedstawiliśmy rzecznik Tauronu. Po kilku dniach otrzymaliśmy odpowiedź, którą prezentujemy poniżej.

„Jest nam bardzo przykro, że podczas kontaktu z naszymi pracownikami Pani Alicja Nawrot nie została obsłużona w profesjonalny sposób.
Skontaktowaliśmy się Panią Alicją Nawrot. Przeprosiliśmy za niedogodności, na jakie została narażona oraz udzieliliśmy wyjaśnień dotyczących rozliczeń.
Informuję, że 10 kwietnia br. przesłaliśmy do Pani Alicji Nawrot cztery faktury korygujące. Z przeprowadzonej korekty wynika, że na saldzie Pani Alicji Nawrot jest nadpłata w kwocie 2,03 zł.
W korespondencji przesłanej do Pani Alicji Nawrot 25 kwietnia br. anulowaliśmy również odsetki za nieterminowe wpłaty.
Elżbieta Bukowiec
rzecznik prasowy
TAURON Sprzedaż sp. z o.o.”

Dziękujemy.
UG

UG

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *