Druga linia niepewna


Projekty proekologiczne są przez Unię Europejską traktowane priorytetowo.Częstochowie udało się wpisać w ten nurt.
Przyznano jej blisko 128 mln złotych dofinansowania na rozbudowę linii tramwajowej i zakup nowych tramwajów.
Możemy się jednak obejść ze smakiem, bo beneficjent (MKP) nie podpisał jeszcze umowy z miastem na realizację zadania. Termin mija 3 grudnia.

Zarząd Województwa Śląskiego wysoko ocenił dwa częstochowskie wnioski – na budowę linii tramwajowej i zakup nowych tramwajów. Oba znalazły się na czele listy rankingowej konkursu na projekty transportowe w województwie śląskim.
Koszt obu inwestycji jest szacowany na prawie 162 mln złotych, z czego środki unijne na pierwszą to 98 mln 680 tys. zł, na drugą – 63 mln zł. Realizację zaplanowano na lata 2010−2012.
Niestety, pojawiły się kłopoty, bowiem prezydent Tadeusz Wrona zadbał jedynie o akceptację społeczną projektu. W przeprowadzonej przez magistrat ankiecie 92,36 procent badanych chciało nowej linii, 61 procent wybrało trasę ul. Jagiellońską,
Orkana, 11 Listopada do Jesiennej, ul. Rakowską do pętli obok stadionu Rakowa. Nie wiedzieć czemu, prezydent nie dopełnił najważniejszych formalności i nie podpisał umowy z MPK na wykonanie przedsięwzięcia. Termin upływa 3 grudnia br. –
W obecnej sytuacji miasta realizacja projektu stoi pod
znakiem zapytania, chyba że komisarz zwoła w tej sprawie nadzwyczajną sesję Rady Miasta – mówi radny Artur Gawroński, szef Komisji Rewizyjnej.
Nowa linia tramwajowa miałaby przebiegać od skrzyżowania al. Niepodległości z al. Pokoju wzdłuż ul. Jagiellońskiej i dalej ulicami: Orkana, al. 11 Listopada, Jesienną, Rakowską, Limanowskiego z pętlą końcową przy stadionie RKS Raków
w rejonie ul. Żareckiej.

DANE
· długość linii tramwajowej toru podwójnego ( bez pętli): 4570,0 m
· długość pętli – 270 m;
· długość toru tramwajowego wbudowanego w jezdnię – 680,0 m;
· długość toru tramwajowego w pasie rozdziału – 1020,0 m;
· długość toru tramwajowego poza jezdnią 2750,0 m
· Zaprojektowano 9 przystanków możliwie zintegrowanych z autobusowymi rozmieszczonych co 300−500 metrów. Sygnalizacja świetlna ma dawać priorytet przejazdu tramwajom. Obecna na skrzyżowaniu Alei Niepodległości, Alei 11 Listopada i Alei Pokoju zostanie przeprojektowana, by spełniała wymagania płynności ruchu i przepustowości przy
zaprojektowanej geometrii. Na zaprojektowanym skrzyżowaniu Alei Niepodległości i ul. Orkana przewidziano zastosowanie sterowania ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej drogowo−tramwajowej. Na skrzyżowaniu ul. 11 Listopada
oraz Jesiennej, na ul. Jesiennej w miejscu przekroczenia jezdni przez linię tramwajową oraz na skrzyżowaniu ul. Jesiennej i ul. Bohaterów Katynia zaprojektowano sygnalizację tramwajową.

UG

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *