AUTOBUSY INACZEJ


Od 1 lipca br. obowiązywać będą inne rozkłady jazdy oraz nowe trasy dla ponad połowy z 23 linii autobusowych. – Nie jest to rewolucja, ale konieczna ewolucja, która ma na celu przede wszystkim usprawnienie komunikacji zbiorowej w mieście, obniżenie kosztów utrzymania taboru, energii i zatrudnienia – mówi Roman Wydymus, prezes Zarządu MPK w Częstochowie.

Od 1 lipca br. obowiązywać będą inne rozkłady jazdy oraz nowe trasy dla ponad połowy z 23 linii autobusowych. – Nie jest to rewolucja, ale konieczna ewolucja, która ma na celu przede wszystkim usprawnienie komunikacji zbiorowej w mieście, obniżenie kosztów utrzymania taboru, energii i zatrudnienia – mówi Roman Wydymus, prezes Zarządu MPK w Częstochowie. Na zlecenie Urzędu Miasta opracowanie, zwane Studium Komunikacji Zbiorowej, przygotowało Biuro Inżynierii Transportu w Poznaniu. Linie autobusowe odsunięte zostaną od tramwaju i poprowadzone dwoma korytarzami, wzdłuż ciągów ulic: Dąbrowskiego – Nowowiejskiego oraz Śląską – Kilińskiego. – Zmieniła się mapa gospodarcza naszego miasta. Dzielnice, które niegdyś słynęły z wielkich zakładów dziś już nie są dzielnicami przemysłowymi. Powstają wciąż nowe osiedla i ulice, MPK musi to uwzględniać – mówi Ryszard Raczek zastępca dyrektora do spraw technicznych MPK.
Starą trasą pojadą autobusy: “11”, “12”, “13”, “21”, “23”, “24”, “26” i “27”. Pozostałe, zmienione linie autobusowe ujęte zostały w cztery pakiety skoordynowanych ze sobą tras. Pakiet A – “15”, “16” i “22”; pakiet B – “25” i “28”; C – “14”, “17” i “30” oraz D – “18”, “19”, “33”, “20” i “34”. Ten ostatni to całkowicie nowa linia. Zacznie bieg przy ulicy Batalionów Chłopskich, prowadzi przez Wyczerpy, Warszawską do Jesiennej. “34” kursować będzie wyłącznie w dni robocze w godzinach szczytu. – Większość linii będzie zaczynała się tak samo jak kiedyś. Zmiany następują na trasie i dotyczą tylko jakiegoś fragmentu – mówi Ryszard Raczek. Poważną zmianę zauważą pasażerowie linii “15” i “16”. Wyjazd z Północy nie będzie zaskoczeniem, bo na tej trasie nie ma zmian. Zaczynają się one tuż po wjechaniu do centrum. “15” pojedzie ulicą Dekabrystów, wjedzie w Dąbrowskiego, Nowowiejskiego i skręci na Sobieskiego w stronę ronda Mickiewicza, przejedzie aleją Niepodległości i ulicą Bór, kończąc swoją trasę na Bór Wypalanki. “15” zastąpi dotychczasową “16”, która z kolei swój końcowy przystanek przejmie po “15” na dworcu PKP Stradom.
MPK na potrzeby zmian wydrukowało 50 tysięcy mapek. Każdy pasażer otrzyma bezpłatnie schemat linii przy zakupie biletu. Graficzne układy tras ukażą się także na szybach autobusów i tramwajów. Ponieważ zmieniają się nie tylko trasy, ale i rozkłady jazdy klienci MPK mogą je otrzymać w kasie firmy.
Linie autobusowe miejskie:
“11” – Zaciszańska – Koksownia; “12” – Dworzec PKP Raków – Gnaszyn Tapety; “13” – PCK szpital – Walcownia; “14” – Rząsawa – Korkowa; “15” – Fieldorfa – Bór Wypalanki; “16” – Kukuczki – Dworzec PKP Stradom; “17” – Wyczerpy osiedle – Liszka Dolna; “18” – Parkitka szpital – Bursztynowa las; “19” – Żabiniec – Walcownia; “20” – Wyczerpy osiedle – Bór Wypalanki; “21” – Kiedrzyn – Błeszno; “22” – Fieldorfa – Łojki; “23” – Rejtana – Dźbów; “24” – Kukuczki – Jesienna; “25” – Kukuczki – Malownicza; “26” – Grabówka – Błeszno; “27” – Parkitka szpital – Jesienna; “28” – Parkitka szpital – Walcownia; “30” – Batalionów Chłopskich – Wąsosz; “31” – Kręciwilk – Grabówka; “32” – Dworzec PKP Raków – Gorzelnia Stara; “33” – Mirów pegaz – Dźbów; “34” – Batalionów Chłopskich – Jesienna.

RENATA KLUCZNA

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *