Kolejny etap modernizacji alei Najświętszej Maryi Panny z al. Wolności i al. Kościuszki


Miejski Zarząd Dróg i Transportu informuje, że w poniedziałek 11 czerwca br. generalny wykonawca przebudowy al. Najświętszej Maryi Panny, „Przemysłówka” S.A., wprowadza kolejny etap tymczasowej organizacji ruchu.

I tak:

– zamknięte będą dla ruchu wszystkie wloty skrzyżowania al. Najświętszej Maryi Panny z al. Kościuszki oraz z al. Wolności;

– na al. Wolności od ul. Waszyngtona do al. Najświętszej Maryi Panny będzie obowiązywał zakaz ruchu z wyjątkiem dojazdu do przyległych posesji (w tym również do ulicy prowadzącej do parkingu przy DH „Merkury”);

– na południowej jezdni II al. Najświętszej Maryi Panny na odcinku od pl. Biegańskiego do al. Wolności oraz od al. Wolności do ul. Wilsona obowiązywał będzie zakaz ruchu z wyjątkiem dojazdu do posesji, tablice informujące o zamknięciu II Al. NMP będą ustawione już na pl. Daszyńskiego oraz na ul. Śląskiej przy pl. Biegańskiego;

– ruch zorganizowanych grup pieszych w al. Najświętszej Maryi Panny na odcinku od mostu nad linią kolejową do skrzyżowania z al. Kościuszki będzie odbywał się po przebudowanej jezdni północnej, natomiast od al. Kościuszki do pl. Biegańskiego – połową pasażu środkowego.

– w dalszym ciągu pozostaje zamknięta dla ruchu północna jezdnia alei Najświętszej Maryi Panny od pl. Biegańskiego do ul. Wilsona.

Obowiązują objazdy ulicami:

– jadąc od strony południowej: Sobieskiego, Śląską, Kilińskiego i al. Jana Pawła II,

– jadąc od strony północnej: al. Jana Pawła II, Dąbrowskiego, Nowowiejskiego i Sobieskiego.

Prosimy zwracać uwagę na obowiązujące oznakowanie i omijać al. Najświętszej Maryi Panny, al. Wolności oraz al. Kościuszki.

Taka o organizacja ruchu obowiązywać będzie przez ok. 5 tygodni.

W związku z powyższym od poniedziałku 11 czerwca 2012 roku do odwołania obowiązują następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:

Linie nr 17 i 30 na trasach objazdowych będą kursować ulicami Warszawską, Aleją Jana Pawła II, Dąbrowskiego, Nowowiejskiego, Sobieskiego do Wolności oraz w przeciwnym kierunku Śląską i Kilińskiego, Aleją Jana Pawła II do Warszawskiej.

Linie nr 11, 12, 14, 23 i 31 zostają podzielone na trasy A i B.

Linie oznaczone literą A po przejeździe z Placu Daszyńskiego ulicami Ogrodową, Krakowską, Mielczarskiego i Piotrkowską będą kończyć bieg przy ulicy Piłsudskiego.

Linie oznaczone literą B będą zaczynać bieg z przystanku Dworzec Główny PKP przy ulicy Orzechowskiego i dalej będą kursować w zależności od linii swoimi normalnymi trasami przez ulice Wolności lub Sobieskiego.

Rozkłady jazdy linii podzielonych na odcinki A i B uwzględniają czas na przesiadkę i przejście pasażerów przez dworzec kolejowy (w zależności od pory dnia od 6 do 11 minut).

UWAGA! Podróż realizowana z przejściem pieszym przez dworzec kolejowy między przystankami PIŁSUDSKIEGO (przy ul. Piłsudskiego) i DWORZEC GŁÓWNY PKP (przy ul. Orzechowskiego) będzie możliwa przy wykorzystaniu jednego biletu – przy przesiadce bilety skasowane w jednej z linii A lub B zachowują ważność na linii drugiej wyłącznie na sąsiadujących (skomunikowanych) kursach tej samej linii.

Linia nr 21 zostaje skrócona do Dworca Głównego PKP – z ulicy Sobieskiego będzie kursować przez ulicę Orzechowskiego i kończyć bieg na przystanku DWORZEC GŁÓWNY PKP. UWAGA ! Wybrane kursy linii nr 21 do Stadionu Miejskiego nie będą realizowane.

W załączniku szczegółowy opis zmienionych tras ww. linii.

r

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *