Jakie korzyści przynosi trenowanie siatkówki?


Piłka siatkowa zmieniała się na przestrzeni lat od kiedy rozegrano pierwszy mecz. Zyskała w tym czasie wielu fanów i sympatyków w Polsce i na świecie. Oglądanie zmagań siatkarek czy siatkarzy na żywo czy przed telewizorem dostarcza nie małych emocji. Czasem trzyma w napięciu, strachu, aż po niebywałą radość. Jednakże dużo osób nie ogranicza się już tylko do oglądania meczy siatkówki, czy to reprezentacyjnych czy klubowych. Stale poszerza się grono ludzi, którzy trenują siatkówkę i przynosi im to wiele zalet.

 

Siatkówka wpływa na nasz nastrój

Jedną z zalet trenowania siatkówki jest to, w jak pozytywny sposób potrafi wpłynąć na nasz nastrój, samopoczucie. Spędzenie czasu na boisku ze znajomymi pomaga zacieśnić z nimi więzi. Potęguje to też fakt wspierania się przez drużynę, to właśnie zaangażowanie i motywacja każdego zawodnika wpływa na ostateczny wynik meczu, czy zakończy się sukcesem, czy porażką. Radość po udanym ataku, bloku i każdej akcji zakończonej zdobyciem punktu, celebrowanie tego z członkami drużyny powoduje wyzwolenie dodatkowych endorfin, czyli tak zwane hormony szczęścia. Trenowanie siatkówki pozwala więc się odstresować i poprawić humor.

Drużyna to podstawa

W siatkówce pojedynczy zawodnik nic nie zdziała. Piłka siatkowa jest grą zespołową, przez co uczy współpracy między zawodnikami. Każdy członek ma wkład w całą drużynę, zaczynając od motywacji, budując pewność siebie, a kończąc na zachęcaniu do ciężkich treningów czy trwania razem i wspierania się po przegranym meczu. Trenowanie siatkówki pozwala rozbudowywać umiejętności pracy zespołowej i łatwiej budować pozytywne relacje w przyszłości.

Trenowanie siatkówki poprawia sylwetkę

W opinii publicznej przyjęło się, że siatkówka, w szczególności ta amatorska nie jest sportem wymagającym. W związku z czym nie możemy spalić tylu kalorii co grając w inne gry zespołowe, które wymagają większej ruchliwości. Otóż jest to błędny osąd, gdyż grając, czy trenując siatkówkę cały czas się ruszamy, zmieniamy pozycję. Angażujemy wtedy nasze ciało i mięśnie do większego wysiłku, gdy ciągle trzeba przemieścić z jednego miejsca na drugie, podskoczyć, podbić piłkę z podłoża, aby utrzymać ją w grze. Nawet przeprowadzono badania, które potwierdzają, że trenowanie siatkówki pozwala spalać kalorię.

Wzmacniamy mięśnie

Trenowanie siatkówki angażuje nasze mieście do intensywniejszej pracy. W związku z tym wpływa to bardzo pozytywnie na nasze ciało. Regularne rozgrywanie meczy siatkarskich pozwala zwiększyć siłę i elastyczność mięśni. Każda z siatkarskich pozycji jakie trzeba przyjąć w trakcie meczu angażuje inne mięśnie. W ten sposób możemy rozwinąć mięśnie ramion, brzucha czy nóg.

W ciągłym ruchu

Siatkówka jest sportem, w którym cały czas się dzieje. W jednym momencie trzeba płynnie przemieścić się po boisku, od ataku do obrony i wyprowadzenia kontry. Trenowanie siatkówki pozwala tym sposobem budować kondycję, poprawić czas reakcji, szybkość oraz zwinność. Zwiększa się wtedy też wydolność organizmu i poprawia ogólną koordynacją ruchową.

Siatkówka jest grą, która przynosi nam dużo korzyści, uczy współpracy, pozytywnie wpływa na umysł i cało. Pozwala zadbać o organizm, rozwinąć mięśnie czy kondycję. Trenowanie siatkówki daje mnóstwo pozytywnych zalet.

Zawody sportowe można również obstawiać: https://sport.betfan.pl/typy-bukmacherskie/typy-dnia/. Hazard oczywiście wiąże się z ryzykiem. BETFAN sp z. o. o to legalnie działający w Polsce bukmacher. Korzystanie z usług podmiotów bez licencji Ministra Finansów jest nielegalne i podlega karze.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.