Reklamy w przestrzeni miejskiej


Ponad 900 osób wzięło udział w badaniu dotyczącym reklam w częstochowskiej przestrzeni publicznej. Zdecydowana większość ankietowanych opowiedziała się za wprowadzeniem przepisów regulujących zasady sytuowania reklam w mieście.

Podkreślali oni m.in. nadmierną liczbę reklam, niedostosowanie ich do architektury, krytycznie oceniali też formę reklam przy drogach i skrzyżowaniach.Badani zwrócili również uwagę na jaskrawą kolorystykę, stan utrzymania nośników czy gabaryty. Większość badanych odpowiedziało także pozytywnie na pytania dotyczące ograniczenia lub wykluczenia: reklam okolicznościowych w ciągu Alei Najświętszej Maryi Panny; reklam świetlnych w rejonie skrzyżowań; tablic, kasetonów, chorągwi umieszczonych prostopadle do elewacji; banerów, tablic i billboardów na ogrodzeniach; reklam świetlnych o zmiennej treści umieszczonych na budynkach; siatek reklamowych, banerów umieszczonych na elewacjach; reklam na autobusach i tramwajach MPK; folii reklamowych, zakrywających całe witryny lokali handlowo-usługowych; koziołków/potykaczy reklamowych na chodnikach.

KG

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *