Z WARSZAWY DO WROCŁAWIA W 4 GODZINY


Za blisko 760 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. usprawnią połączenia pociągów w województwie śląskim, w tym przywrócą odpowiednie parametry techniczne na odcinku Częstochowa-Fosowskie.

Za blisko 760 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. usprawnią połączenia pociągów w województwie śląskim, w tym przywrócą odpowiednie parametry techniczne na odcinku Częstochowa-Fosowskie.

Dziś w hotelu Złote Arkady odbyła się konferencja prasowa, podczas której podpisano dwie umowy umowy z realizatorami kolejowych inwestycji.
Wśród zaproszonych gości obecni byli m.in. parlamentarzyści częstochowscy i samorządowcy, w tym prezydenci Częstochowy i Zawiercia.

Pierwsza umowa usprawni przejazd pociągiem pasażerskim i towarowym między Zawierciem – Dąbrową Górniczą Ząbkowicami i Jaworznem Szczakową. Rewitalizacja tego połączenia pozwoli pociągom pasażerskim poruszać się z maksymalną prędkością 120 km/h, a towarowym 80 – 100 km/h.

Wśród działań związanych z rewitalizacją zaplanowano m.in. wymianę torowiska na odcinku ponad 91 km, montaż 144 nowych rozjazdów, remont sieci trakcyjnej, 9 przejazdów, 12 peronów, 60 obiektów inżynierskich oraz przebudowę systemu sterowania ruchem pociągiem. Inwestycja jest uzupełnienie robót prowadzonych na Centralnej Magistrali Kolejowej, których celem jest czasu skrócenie czasu przejazdu pociągów z Warszawy do Katowic do nieco ponad 2 godzin. Umowę na kwotę ponad 439 mln zł zawarto z Przedsiębiorstwem Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.

Drugi projekt przyczyni się do stworzenia najszybszego połączenia kolejowego pomiędzy Warszawą i Wrocławiem przez Częstochowę i Opole. Realizacja inwestycji pozwoli na przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych i prędkości na trasie Częstochowa – Fosowskie, wynoszących 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla towarowych.

Remonty w ramach projektu obejmą ponad 96 km torów, 11 stacji, 19 peronów, 71 obiektów inżynierskich oraz 48 skrzyżowań z drogami publicznymi.

Dzięki realizacji projektu najszybsze pociągi z Warszawy do Wrocławia przejadą w mniej niż 4 godziny.

Zadanie, za blisko 323 mln zł brutto zrealizuje konsorcjum, któremu przewodzi Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o., we współpracy z Przedsiębiorstwem Remontowo-Budowlanym „TOR” Sp. z o.o. w Mysłowicach.

r

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *