Multimedialne piątki w Wyższej Szkole Lingwistycznej


Bezpłatne szkolenia dla nauczycieli z regionu

Świat poza murami szkoły coraz bardziej różni się od tego w placówkach edukacyjnych. Masowe wykorzystanie technologii cyfrowej w wielu codziennych sytuacjach, w porównaniu z tradycyjnym kształceniem bazującym na kredzie, tablicy i podręczniku, rodzi przepaść między tym, co oferuje szkoła, a potrzebami ucznia w rzeczywistości poza nią. Wykorzystanie technologii informatycznych jako narzędzia edukacyjnego jest dobrym sposobem na połączenie tych dwóch światów, choć nauczyciele zupełnie niesłusznie obawiają się, że uczniowie przewyższają ich kompetencjami w tej dziedzinie. Często biegłość uczniów czy studentów dotyczy tylko sfery rozrywki. Nauczyciel łączący wiedzę z danego przedmiotu z umiejętnością wykorzystaniem narzędzi internetowych, nie tylko zaimponuje uczniom profesjonalizmem i otwartością na nowe rozwiązania, ale też przygotuje ich do celowego korzystania z komputera i zmotywuje do nauki.
W związku z tym, że wiele powszechnie dostępnych narzędzi o potencjale edukacyjnym to narzędzia obcojęzyczne, słaba znajomość danego języka, zwłaszcza angielskiego, może być barierą dla samodzielnego ich poznawania. W związku z tym Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie zaprosiła 25 nauczycieli różnych szkół do udziału w bezpłatnych warsztatach z wykorzystania mediów społecznościowych i narzędzi internetowych w edukacji. Przedsięwzięcie, współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, realizowane jest w ramach projektu pt.: „Kształcenie językowe a media społecznościowe – 6 kluczowych dialogów” (Language learning and social media: 6 key dialogues), któremu Wyższej Szkole Lingwistycznej partneruje 14 europejskich uniwersytetów oraz instytucji medialnych.
Do tej pory odbyły się już dwa spotkania piątkowe warsztaty. Wyższa Szkoła Lingwistyczna zapewniła materiały szkoleniowe, profesjonalny instruktaż oraz catering. Program szkoleń obejmuje pracę z tekstem i obrazami, tworzenie efektownych prezentacji, tworzenie i publikowanie ankiet online, gromadzenie ulubionych zasobów online oraz komunikację w sieci. Dodatkowym bonusem jest zapoznanie się z pracą na platformie e-learningowej, dzięki której uczestnicy maja kontakt ze sobą i swoimi instruktorami poza zajęciami. Instruktorami są doświadczeni w tej dziedzinie pracownicy WSL: dr Małgorzata. Kurek, mgr Dorota Morawska-Walsek oraz dr Tomasz Walasek.

Dodatkowo w ramach projektu Wyższa Szkoła Lingwistyczna zaprasza wszystkich nauczycieli do udziału w konkursie o: Nagrodę Dla Nauczyciela Języka Obcego Korzystającego z Mediów Społecznościowych. Celem konkursu jest zgromadzenie i propagowanie wiedzy na temat tzw. dobrych praktyk w zakresie wykorzystania mediów społecznościowych w kształceniu językowym w Europie oraz nagrodzenie najlepszych pomysłów. Zwycięzca konkursu otrzyma sumę €1000, którą będzie mógł wydać na sprzęt komputerowy. Więcej informacji na temat konkursu znajdą Państwo na stronie internetowej:
http://teaching-practices-contest.elearningeuropa.info/, gdzie znajduje się kwestionariusz zgłoszeniowy. Będzie on dostępny do 30 lipca.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 30 listopada 2011.

r

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *