Wysyłka paczki z InPost


Wysyłka paczki w Paczkomacie® stała się już rok temu najpopularniejszą metodą wysyłki w Polsce. Odbiór przesyłki w Paczkomacie® już wcześniej był najczęściej wybieraną metodą doręczenia przesyłki z e-commerce. Nie bez znaczenia jest też fakt, że działają całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Tak więc jeśli chodzi o usługi kurierskie, przesyłki Paczkomatowe® już dawno dominowały sektor e-commerce, ale jeśli chodzi o usługi dla klientów indywidualnych, najpopularniejszym miejscem nadania przesyłki do ubiegłego roku pozostawał urząd pocztowy, choć już w 2020 Paczkomaty® zaczęły deptać poczcie po piętach. Natomiast badania Kantar Polska z kwietnia 2021 wykazały, że nawet 70% ankietowanych chcąc zamówić kuriera wybiera nadanie przesyłki w Paczkomacie. Niewątpliwie przyczyniła się do tego pandemia, podczas której sposób nadania nie wymagający kontaktu z ludźmi stał się dużo bardziej atrakcyjny, jak również wspomniana dostępność Paczkomatów® i to, że InPost od dawna jest jednym z najlepiej ocenianych sprawdzonych przewoźników w Polsce. Nie bez znaczenia jest jednak również przejrzysty cennik i łatwa wysyłka bez zbędnych formalności. Jak łatwa? Sprawdź na stronach operatora – https://inpost.pl/wysylam – albo czytaj dalej.

Zamów kuriera w aplikacji

Najłatwiej nadać paczkę korzystając z aplikacji InPost Mobile. Jeżeli odbieranie przesyłek w Paczkomacie® nie jest ci obce (co jest bardzo prawdopodobne jeśli kupujesz w e-commerce), to zapewne masz już aplikację, dzięki której można szybciej odebrać przesyłkę z urządzenia. Nie jest to jednak jedyna opcja dostępna w aplikacji: obok różnych innych pożytecznych funkcjonalności, takich jak śledzenie przesyłki, znajdziemy tu również usługę wysyłki paczek. Jak działa nadanie przesyłki w aplikacji? Wybierz ikonę “Nadaj paczkę” na dole ekranu głównego i wypełnij formularz na kolejnych ekranach.

Na początek określ podstawowe parametry przesyłki: sposób wysyłki i gabaryt paczki, od których będzie też zależeć cena za usługę. Przesyłki mogą być dostarczane do Paczkomatu® lub pod wskazany adres. Gabaryty paczek są trzy o odpowiadają one różnym rozmiarom skrytek Paczkomatu®. Wycena według gabarytów jest podyktowana mechaniką nadawania przesyłki w Paczkomacie® (paczka musi się zmieścić do skrytki), ale jest też korzystne dla klientów, którzy mogą łatwo ocenić jaki gabaryt paczki wybrać.

W formularzu na kolejnych ekranach podaj dane nadawcy i odbiorcy przesyłki. Niezbędne dane to imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mail, przy czym numer telefonu jest przypisany do konta użytkownika więc jest zawsze wprowadzony. Pozostałe dane nadawcy można zapisać w aplikacji, a dane odbiorcy można pobrać z listy kontaktów w telefonie. Znajdź Paczkomat® docelowy na mapie lub za pomocą wyszukiwarki. Te dane wystarczą aby przesyłka dotarła do celu. Oczywiście jeśli kurier ma dostarczyć przesyłkę wprost do odbiorcy, to trzeba też podać dokładny adres dostawy. W formularzu z danymi nadawcy można też zamówić fakturę VAT za usługę, z czym wiąże się kolejny formularz, ale dane do faktury można zapisać w aplikacji i wykorzystać przy nadawaniu kolejnych przesyłek. W tym miejscu wybierzesz też sposób opłaty za przesyłkę: BLIK, kartę płatniczą, szybki przelew online, lub Google Pay. Po uiszczeniu opłaty sprawdź opis paczki na liście przesyłek w aplikacji. Znajdziesz tam kod QR i numeryczny kod nadania, który otrzymasz też w wiadomości od operatora. Zanieś przesyłkę do dowolnego Paczkomatu® i zeskanuj kod QR w czytniku, albo wpisz numer telefonu nadawcy i kod nadania na ekranie urządzenia. Otworzy się skrytka, do której zmieści się paczka. Zamknij drzwiczki i gotowe – przesyłka nadana.

Zamów kuriera online

Jeżeli nadawanie paczek za pomocą aplikacji nie jest dla ciebie wygodną opcją, nadaj paczkę przez serwis Szybkie Nadania online. Jest on bardzo podobny do analogicznej funkcjonalności a aplikacji, z tym że wymaga wydrukowania papierowej etykiety nadawczej. Serwis to w zasadzie formularz nadawczy, który w całości mieści się na jednej stronie internetowej i umożliwia nadawanie przesyłek do Paczkomatów® i za pośrednictwem kuriera pod wskazany adres, w tych samych trzech gabarytach co w aplikacji. Aby zamówić kuriera za pośrednictwem serwisu wypełnij formularz określając podstawowe parametry przesyłki i wpisując dane nadawcy i odbiorcy (te same co w aplikacji). Z prawej strony ekranu cały czas widoczne jest okienko z podsumowaniem i przyciskiem nadania. Sprawdź czy wszystko się zgadza i kliknij na nim, a zostaniesz przeniesiony do ekranu płatności, gdzie zapłacisz za nadanie przesyłki BLIKiem, kartą, lub przelewem online. Po opłaceniu przesyłki otrzymasz etykietę nadawczą w formacie pdf. Wydrukuj ją i naklej na paczkę, a następnie zabierz przesyłkę do dowolnego Paczkomatu®. Zeskanuj kod kreskowy z etykiety lub wprowadź na ekranie swój numer telefonu i kod nadania, który otrzymasz w wiadomości od operatora. Włóż paczkę do skrytki i zamknij drzwiczki. Gotowe – paczka nadana!

Manager Paczek

Jeżeli podstawowe opcje jaki oferuje nadanie paczki przez Szybkie Nadania w aplikacji i online nie są dla ciebie wystarczające, sprawdź co potrafi Manager Paczek. Jest to serwis skierowany do bardziej wymagających klientów. Założenie konta w serwisie pozwala na korzystanie z dodatkowych opcji, takich jak nadanie wielu paczek na raz, nadawanie przesyłek pobraniowych, dodatkowe ubezpieczenie, czy odbiór przesyłek od klientów przez kuriera. Sprawdź który serwis najlepiej spełnia twoje oczekiwania i nadaj paczkę tak jak ci wygodnie.

 

 

Artykuł Partnera

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *