W częstochowskim ,,Plastyku” podsumowano kolejny projekt edukacyjny Erasmus +


W Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. J. Malczewskiego w Częstochowie 19 grudnia 2023 r. odbyła się prezentacja podsumowująca staże zagraniczne w ramach programu Erasmus+. Młodzież zdobywała doświadczenie w szkołach w Urbino, Palermo i we Florencji.

Projekt pt. „Silna i kompetentna młodzież w postpandemicznym i kryzysowym świecie” jest dofinansowany z Unii Europejskiej. Uczniowie i nauczyciele realizują go w roku szkolnym 2023/2024.
– Wszyscy odczuwamy skutki pandemii, zwłaszcza w szkołach. Odizolowani uczniowie byli narażeni na samotność, dlatego z wielką radością realizujemy projekt, który pozwala uczniom się rozwijać, poznawać Europę i zawiązywać nowe znajomości z rówieśnikami w innych krajach. Dzięki temu poznają różne systemy edukacyjne, mogą porównać czego uczą się ich rówieśnicy, jak funkcjonują ich szkoły – mówi wicedyrektor ,,Plastyka” Anna Maciejowska. – Bardzo sobie cenimy projekty Erasmus, i dodam, że jesteśmy pionierem tych programów, które powodzeniem i korzyścią dla naszych uczniów, realizujemy od 1999 roku – przypomina dyr. Maciejowska.
W programie uczestniczyły dwie sześcioosobowe grupy. W Palermo w dniach 20-24 listopada byli: Emilia Kowal, Natasza Bociąga, Julia Rusikoń, Bartłomiej Sułecki, Maja Tomczyk Lena Skolik, pod opieką Joanny Przygody i Beaty Karmańskiej. Odwiedzili szkołę gastronomiczną. – Zostaliśmy przyjęcie niezwykle życzliwie, nauczyliśmy się przyrządzać regionalne, sycylijskie potrawy, a nasi koledzy z Palermo codziennie gotowali nam smakowite obiady – to było wspaniałe przeżycie opowiadają uczniowie.
Druga grupa: Klaudia Ciekot, Kornelia Glin, Kinga Gruca, Martyna Gzel, Kasia Karpowicz i Oliwia Komperda, w dniach 13-17 listopada, odwiedziły niezwykłe pod względem architektonicznym i malarskim, miasto Urbino. Opiekę nad nimi sprawowali: Anna Wylężałek i Maciej Wiłun. Młodzież z Polski poznała jak funkcjonuje liceum artystyczne, gdzie kształcą się graficy. – Bardzo dziękujemy za możliwość uczestniczenia w projekcie. Był to wyjazd ważny pod względem edukacyjnym, ale także poznawczym turystycznie. Dotknąć średniowiecznej sztuki to niezwykłe doznanie – powiedziały dziewczęta.
Trzeba dodać, że jako pierwsze do Włoch, do szkoły nauczycielskiej we Florencji, wybrały się nauczycielki: Elżbieta Antosz, Maria Fedorowicz, Anna Maciejowska i Krystyna Zasowska. – Najważniejszym założeniem projektu był trening uważności, który zakłada wzmocnienie emocjonalne – zarówno uczniów jak i nauczycieli. nauka koncentracji i rozpoznawanie własnych umiejętności, ich sklasyfikowanie i zastosowanie w życiu codziennym. Oczywiście nie bez znaczenia  była też sfera poznawcza świata i języka angielskiego – mówiła psycholog Elżbieta Antosz.
Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *