SPRAWY CZĘSTOCHOWSKICH DZIELNIC. Wygrał wariant drugi


Miejski Zarząd Dróg i
Transportu w Częstochowie
planuje dużą inwestycję z
udziałem środków unijnych. To
przebudowa DK-43 i DK-46. Dla
każdej przygotował po dwa
warianty, które poddano
konsultacjom społecznym.

W dzielnicy Gnaszyn-Kawodrza przebudowa wywołała wiele kontrowersji. Zdecydowana większość mieszkańców opowiedziała
się za wariantem drugim. Uznali go za bezpieczniejszy i
komunikacyjnie sprawniejszy. A co najważniejsze wariant drugi
nie niweczył działalności gospodarczej (jedynego źródła
utrzymania) kilkunastu właścicielom pawilonów handlowych przy
ul. Przejazdowej i Spółdzielczości oraz licznym miejscowym
firmom. Wariant pierwszy natomiast zakłada wybudowanie parkingu
w miejsce pawilonów. Ma – zdaniem mieszkańców – jeszcze jedno
zagrożenie. – Obawiamy się, że w perspektywie postawi się
wzdłuż całej drogi ekrany dźwiękoszczelne, które zupełnie
odgrodzą nas od świata i podzielą dzielnicę – mówią.
Ponieważ padały głosy, że miasto skłania się bardziej ku
wariantowi pierwszemu, mieszkańcy założyli Komitet Obrony
wariantu drugiego. Pod petycją obronną podpisało się ponad
2200 osób. Przedstawiciele Komitetu, by wzmocnić swe działania
skierowali się o pomoc do posła PiS Szymona Giżyńskiego. Poseł
podjął stosowne działania. Potem realizację inwestycji w
wariancie drugim poparły Komisja Rozwoju Regionalnego i
Gospodarki, Komisja Infrastruktury i Rada Dzielnicy Gnaszyn-
Kawodrza. Komisja Rozwoju Regionalnego i Gospodarki wydała
nawet stanowisko popierające wariant drugi. W opozycji do
mieszkańców walczących o wybór wariantu drugiego pojawił się
ruch kontrujący. O przeforsowanie wariantu pierwszego starać
się zaczął jeden z mieszkańców – Łukasz Wawrzykowski. Pod swoim
wnioskiem zebrał blisko 450 podpisów.
Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie, po miesięcznej
analizie, wybrał dla dzielnicy Gnaszyn-Kawodrza wariant drugi.
2 czerwca, poinformował nas o tej decyzji, zastępca dyrektora
MZDiT Piotr Kurkowski. Wiadomość została upubliczniona
mieszkańcom podczas dzisiejszego (2 czerwca) spotkania Rady
Dzielnicy. Obecni przyjęli ją z radością. – Jesteśmy
uspokojeni, bo wybór jest dla nas korzystny – powiedzieli
“Gazecie Częstochowskiej”.

PONIŻEJ PUBLIKUJEMY PISMO PAN DYR. PIOTRA KURKOWSKIEGO,
SKIEROWANEGO DO “GAZETY CZĘSTOCHOWSKIEJ”

Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie uprzejmie
informuje, że zakończono zbieranie opinii i uwag do
przedstawionej koncepcji dla zadania pn. „Rozbudowa DK-46 –
ulicy Głównej i Przejazdowej w Częstochowie oraz przebudowa DK-
43 od granic Miasta do ul. Pułaskiego (ul. Św. Rocha,
Okulickiego, Św. Krzysztofa, Św. Jadwigi, wraz z budową
obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego)”.

Po przeanalizowaniu zebranego materiału MZDiT przygotowuje
przebudowę DK 46 ul. Przejazdowej, ul. Głównej oraz obejścia
ul. św. Barbary w oparciu o wariant II-ej koncepcji.

Założenia II wariantu:

– Jedna jezdnia dwa pasy ruchu o szerokości 3,50m
rozdzielone pasem manewrowym o szerokości 4,0m;

– Chodnik i droga rowerowa po północnej stronie ul.
Przejazdowej i ul. Głównej;

– Przebudowa wszystkich skrzyżowań w ciągu ul.
Przejazdowej, ul. Głównej oraz obejścia ul. św. Barbary na
skrzyżowania z sygnalizacją świetlną lub skrzyżowaniu typu
rondo (skrzyżowanie z ul. Jadwigi i ul. św. Barbary).
Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną dodatkowo zintegrowane z
systemem opuszczania zapór na przejazdach kolejowych;

– Budowa przedłużenia ul. Tatrzańskiej w kierunku
południowym i połączenia jej z ul. Mała Warszawka – rozwiązanie
przyszłościowe;

– Budowa obejścia ul. św. Barbary dwie jezdnie po dwa
pasy ruchu w każdym kierunku rozdzielone pasem zieleni. Budowa
skrzyżowania z ul. Pułaskiego;

– Budowa kanalizacji deszczowej na całym przebiegu dróg;

– Budowę kanalizacji teletechnicznej (wymóg ustawowy dla
drogi krajowej);

– Przebudowa kolidującej infrastruktury;

Obecnie MZDiT jest na etapie przygotowywania specyfikacji
istotnych warunków zamówienia do przetargu na wykonanie
dokumentacji projektowo – kosztorysowej ww. zadania. Zgodnie z
ustaleniami opracowana specyfikacja zostanie przesłana do
właściwych terytorialnie rad dzielnic.

Z poważaniem

Piotr Kurkowski

Zastępca Dyrektora

Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie

ul. ks. J. Popiełuszki 4/6, tel. 34 366 43 37,
34 366 40 95,

42-217 Częstochowa, fax. 34 366 43 05,

e-mail:
pkurkowski@mzd.czest.pl

UG

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *