Wiadukt kolejowy pod torami, wiadukt drogowy, budowa łącznic z DK-46, nowa droga między skwerem Lotników a Bugajską – to główne elementy inwestycji wartości 59 milionów złotych, do której polski rząd Prawa i Sprawiedliwości dołożył 30 milionów złotych z Programu Inwestycji Strategicznych ,,Polski Ład”, pozostałe 29 milionów złotych pochodzi z budżetu miasta. Prace minęły już półmetek. – To strategiczna dla Częstochowy inwestycja, która usprawni komunikację do terenów inwestycyjnych miasta i drogi DK-46, ułatwi też dojazd do Olsztyna i na Jurę Częstochowską. Rząd Zjednoczonej Prawicy dostrzegł konieczność wsparcia tej budowy, bo na takie rozwiązanie drogowe mieszkańcy naszego miasta czekali od dawna i z utęsknieniem – podkreśla Wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Poseł na Sejm RP Szymon Giżyński.
Inwestycja obejmuje m.in. budowę drogi łączącej ul. Korfantego z ul. Bugajską o długości 1,8 km od skweru Lotników do ul. Bugajskiej, dwóch łącznic o długościach 197 i 234 m oraz przebudowę drogi krajowej DK-46 na długości 345 m. Zasadniczy zakres prac to: wykonanie konstrukcji jezdni, poboczy, ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych nowej drogi oraz przebudowywanych dróg towarzyszących, w tym niezbędnych łączników i łącznic. W ramach inwestycji powstanie nowy wiadukt kolejowy pod torami relacji Częstochowa – Kielce oraz wiadukt drogowy w ciągu jednej z łącznic nad ciągiem pieszo–rowerowym. Elementami zadania jest także budowa odwodnienia oraz przebudowa sieci: wodociągowej i gazowej, budowa pełnego oświetlenia drogowego, przebudowa kanalizacji, budowa kanału technologicznego, infrastruktury przystankowej oraz zagospodarowanie zieleni. kilka dni temu Prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, w towarzystwie przedstawicieli częstochowskiego Miejskiego Zarządu Dróg i wykonawcy robót, sprawdzał stan realizacji trzeciej pod względem zakresu prac inwestycji drogowej prowadzonej aktualnie w naszym mieście.
Zaawansowanie ogółu prac na budowie przekroczyło – w ocenie wykonawcy – 50%. Na finiszu jest budowa kanalizacji deszczowej, zakończono budowę kanalizacji sanitarnej, trwają przepięcia wodociągu i dwóch gazociągów, trwa budowa obiektu pod torami kolejowymi, na ukończeniu jest budowa przejazdu – tunelu dla rowerzystów i pieszych, ułożona została podbudowa i krawężniki na jezdniach. Trwa przebudowa przejazdu kolejowego, nasypy pod łącznice z ul. Bugajską zostały ułożone w 80%, rozpoczęło się układanie masy bitumicznej na jezdniach i betonowanie zatok. Umowa przewiduje koniec prac jesienią 2024 roku, niewykluczone jednak, że inwestycję uda się oddać do użytku wcześniej.
Przed kilkoma laty Częstochowa zrealizowała budowę pierwszego odcinka ul. Korfantego od ronda Szwejkowskiego do Skweru Lotników, poprawiającą komunikację w strefie aktywności gospodarczej, której kontynuacją jest obecne realizowane przedłużenie do ulicy Bugajskiej (w przebiegu DK-46).
M.in. na podstawie informacji z Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie.
Fot. z placu budowy przedłużenia ul. Korfantego do Bugajskiej – Łukasz Kolewiński (UM)