INWESTYCJA Z ,,POLSKIEGO ŁADU”. Rusza budowa łącznika ul. 1 Maja z ul. Krakowską


Blisko 95 mln zł ma kosztować budowa połączenia nad torami kolejowymi, które skomunikuje dwie części Częstochowy, odciążając m.in. aleję NMP. Miejski Zarząd Dróg podpisał umowę wykonawczą z Primost Południe. 60 milionów złotych na inwestycję przyznał rząd Prawa i Sprawiedliwości w ramach programu ,,Polski Ład”. – Inwestycję rekomendowaliśmy u Pana Premiera Mateusza Morawieckiego, jako niezbędnie konieczną dla częstochowian. Pan Premier ze zrozumieniem przystał na naszą argumentację – mówią częstochowscy parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości: poseł Szymon Giżyński, wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego oraz senator Ryszard Majer  

Umowę sygnowali dyrektor MZD w Częstochowie Joanna Holi-Sosnowska oraz prokurent firmy Primost Południe sp. z o.o. z Będzina Michał Targoś, w obecności m.in. prezydenta Częstochowy Krzysztofa Matyjaszczyka, zastępcy dyrektora MZD Piotra Kurkowskiego.

Budowa przeprawy drogowej przez tory kolejowe dzielące Częstochowę na dwie części będzie jednym z największych drogowych przedsięwzięć w mieście. Oprócz drogowego wiaduktu nad torami wraz z pełną infrastrukturą (zarówno dla ruchu kołowego, jak i dedykowaną pieszym i rowerzystom) wybudowane zostaną drogi dojazdowe i dwa skrzyżowania typu rondo, jedno w miejscu istniejącego ronda Mickiewicza, a drugie – u zbiegu ul. Krakowskiej z ks. Wróblewskiego. Budowę wiaduktu wraz z częścią drogową poprzedzi proces przejmowania nieruchomości, przygotowania placu budowy i prace związane z przebudową uzbrojenia podziemnego. Zasadnicze prace budowlane w terenie rozpoczną się w końcu obecnego roku, zapewne już po zakończeniu trwających obecnie inwestycji, związanych z DK-91 i DK-46, które generują spore utrudnienia w ruchu.

Przedłużenie ul. 1 Maja będzie miało charakter drogi powiatowej, obsługującej ruch lokalny, międzydzielnicowy. Zadaniem wykonawcy jest wybudowanie połączenia komunikacyjnego o długości 1,2 km od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i Księdza Wróblewskiego. Droga wyposażona zostanie w ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Nad torami kolejowymi powstanie wiadukt drogowy – z pełną infrastrukturą drogową, rowerową i dedykowaną pieszym (obecnie jest tam tylko kładka dla pieszych). Ponadto w ramach prac zaplanowano przebudowę ronda Mickiewicza oraz skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. ks. Wróblewskiego. Powstaną też ekrany akustyczne.

W postępowaniu przetargowym wygrała firma Primost Południe z Będzina z kwotą 94 mln 721 tys. zł(na inwestycję rząd Zjednoczonej Prawicy przeznaczył prawie 60 mln zł z programu inwestycyjnego „Polski Ład”).
Wykonawca zobowiązany jest zakończyć roboty budowlane w terminie do 26 miesięcy kalendarzowych od dnia zawarcia umowy (przez co należy rozumieć dokonanie przez Wykonawcę zgłoszenia do odbioru należycie wykonanych wszystkich robót objętych przedmiotem umowy). Zamówienie musi zostać ostatecznie sfinalizowane do 28 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *