Zielona-energia.com Włókniarz Częstochowa, pod takim szyldem klub żużlowy z naszego miasta będzie startować w rozgrywkach PGE Ekstraligi 2022. Wiadomość o nowym sponsorze tytularnym przekazano we wtorek (22 marca) na specjalnie zwołanej konferencji prasowej w klubowej kawiarence przy ul. Żużlowej.
Częstochowska firma Zielona-energia.com, z branży fotowoltaicznej, będzie wspierać „Lwy” już czwarty rok z rzędu. Wcześniej była sponsorem strategicznym klubu oraz stadionu, na którym „biało-zieloni” na co dzień przeprowadzają mecze domowe, a więc „Arena Częstochowa”. Teraz współpraca poszerza się o kwestie związane z umiejscowieniem przedsiębiorstwa w nazwie ekstraligowej drużyny.
Zadowolenia z takiego obrotu sprawy nie krył prezes Włókniarza, Michał Świącik. – Dzisiejszy dzień jest dla nas wyjątkowy. Informacja o pozyskaniu sponsora tytularnego jest niejako sezonowym przełomem w działalności klubu. Sport na wysokim poziomie, w tym żużel, jest wiązany z wydatkami. Bez wsparcia sponsorskiego czy ze strony władz samorządowych nie byłoby odpowiedniego wyniku. Jest to dla nas chwila zarówno radości, jak i wytyczenia nowych szlaków – mówił szef częstochowskiego speedway’a.
Częstochowski działacz podkreślił, iż współwłaściciele „Zielona-energia.com” to osoby, dla których sport nie jest czymś obcym. – To firma z krwi kości sportowa. Pan Prezes Michał Klimczyk jest mocno związany z żużlem od lat, podobnie jak Pan Łukasz Fonfara, w rodzinie którego sport zajmuje szczególne miejsce. „Zielona-energia.com” wspiera także naszych zawodników indywidualnie – dodaje sternik.
Sponsoring fotowoltaicznego przedsiębiorstwa, które znalazło się w nazwie klubu, to rezultat kilkuletniego współdziałania z Włókniarzem Częstochowa. – Jest to efekt rozwoju samej firmy, jak również naszej strategii sponsoringowej względem Włókniarza. Na poważnie z klubem jesteśmy związani już czwarty rok. W pierwszym roku współpracy zaczynaliśmy od instalacji fotowoltaicznych. Jak się potem okazało była to inwestycja w przyszłość, przynosząca korzyści dla klubu. Potem zostaliśmy sponsorem strategicznym Włókniarza oraz sponsorem miejscowego stadionu. W tym roku postanowiliśmy wykonać krok do przodu, co zresztą staramy się czynić cały czas – stwierdza Michał Klimczyk z Zielona-energia.com. Przedstawiciele firmy, obecni na spotkaniu z dziennikarzami, zgodnie przyznawali, że do ich największych oczekiwań należy walka zespołu „Lwów” o jak najwyższe miejsce w końcowej klasyfikacji. Dodatkowo życzyli zawodnikom przejechania nadchodzącego sezonu cało i zdrowo, bez kontuzji.
W czasie konferencji poinformowano również o wsparciu finansowym, jakie częstochowski klub otrzyma ze strony miejskiego magistratu. W ramach promocji miasta poprzez sport ma być to kwota wynosząca 1 mln 700 tys. zł. Spore środki przeznaczone zostaną także dla Włókniarza na szkolenie dzieci młodzieży, liczyć one będą 580 tys. zł.
Michał Świącik poinformował też o sytuacji odnośnie dotychczasowego sponsora tytularnego, firmy Eltrox. Nadal pozostaje ona wśród darczyńców żużlowego klubu z miasta spod Jasnej Góry.
Norbert Giżyński
fot. Grzegorz Przygodziński