Nowe połączenie drogowe i rowerowe w kierunku Gminy Olsztyn będzie kosztowało 45 milionów złotych. Inwestycję rząd Zjednoczonej Prawicy wsparł kwotą 30 milionów z złotych, w ramach programu ,,Polski Ład”. Budowę będzie realizowało miasto Częstochowa, ma być zakończona w 2025 roku.
Obecnie do Olsztyna można dojechać także przez miejskie tereny przemysłowe obok Huty Guardian i walcowni blach grubych. Ale ciąg dalszy tej drogi w kierunku Olsztyna jest mało przyjazny: trzeba pokonać tory, wykroty a droga jest bardzo wąska. Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie zaprojektował przedłużenie ul. Korfantego – nową drogę o dobrych parametrach wraz ze ścieżką rowerową. Inwestycję dofinansowano z rządowego programu Polski Ład w wysokości 30 mln zł.
Do połączenia przedłużenia Korfantego i ścieżek rowerowych dojdzie na granicy gminy Olsztyn i Częstochowy w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego. Projekt zakłada budowę nowego 1,8 kilometrowego i połączenie jej z drogą krajową DK-46 – ulicą Bugajską oraz budowę ścieżki rowerowej łączącej się z istniejącą ścieżką rowerową wybudowaną przez Gminę Olsztyn.
Duży koszt inwestycji związany jest z przebiciem tunelu pod torami kolejowymi, budową węzłów drogowych tzw. ślimaków w miejscu skrzyżowania z DK- 46 oraz pracami związanymi z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną i odwodnieniem.
Miasto jest na etapie uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Planowany termin rozpoczęcia prac to druga połowa 2022 r. Całkowita wartość projektu to prawie 45 mln zł.
– Plany są imponujące, ale dla nas jednak kluczowa jest realizacja zjazdu na Olsztyn z DK-91. To znaczy takie bezkolizyjne połączenie, które wyeliminuje korki, w których tam teraz stoimy. Miasto ma gotową koncepcję zjazdu, program funkcjonalno-użytkowy. Jest też decyzja środowiskowa. Brakuje natomiast prawie 300 mln złotych na realizację inwestycji, w ramach której ma być zbudowany wiadukt nad torami PKP i most nad rzeką. I to jest pilny temat – mówi Tomasz Kucharski, wójt Gminy Olsztyn.