PRZEGLĄD GMIN / W Mstowie drogi budują


Gmina realizuje przebudowy dróg. Właśnie zakończył się pierwszy etap modernizacji drogi łączącej miejscowości Kłobukowice i Kuchary o długości tysiąc sto czterdzieści pięć metrów. Zadanie ma kosztować prawie 8,3 mln zł, pozyskano niemal 5,4 mln zł z ,,Polskiego Ładu”. Trwają też prace, związane z modernizacją drogi – wraz z dobudową części chodnika – na odcinku ul. Główna do ul. Dolnej w Zawadzie.

 

Przebudowa drogi Kłobukowice-Kuchary to postępowanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Obejmuje kompleksową przebudowę drogi gminnej, łączącej miejscowości Kłobukowice-Kuchary na odcinku L = 2137,50 mb (w tym: długość drogi w obrębie Kłobukowice:  688 mb, długość drogi w obrębie Kuchary: 1449,50 mb).
Zakres prac (m.in.):
* przebudowa nawierzchni asfaltobetonowej (dł. 2137,5 mb;)
* budowa chodnika (szer. 2,15 m) i zjazdów z kostki brukowej, zjazdów tłuczniowych, utwardzenie poboczy,
* budowa odwodnienia,
* przebudowa kolidującego uzbrojenia,
* zagospodarowanie terenu przylegającego do inwestycji drogowej.

klobuk_kuchary_4
>> obecnie wykonano I etap prac, od strony Kłobukowic (odcinek 1145 m), m.in.:
– karczowanie krzewów,
– frezowanie starej nawierzchni jezdni,
– roboty ziemne i rozbiórkowe,
– elementy odwodnienia drogi (rowy, przepusty, murki czołowe z kostki granitowej),
– elementy konstrukcji jezdni (stabilizacja, podbudowa z kruszywa, warstwa wiążąca nawierzchni)
– krawężniki i obrzeża na chodniku (o nawierzchni z kostki brukowej), zjazdach
Na wskazanym odcinku w 2024r. zostanie położona druga warstwa nakładki bitumicznej (warstwa ścieralna).

 

„Modernizacja drogi wraz z dobudową części chodnika ul. Główna do ul. Dolnej w Zawadzie” (długość odcinka: 556,53 m)

Odcinek rozpoczyna się od skrzyżowania w rejonie posesji Główna 65 w Zawadzie, a kończy skrzyżowaniem z ul. Dolną. Przed inwestycją jezdnia bitumiczna w ul. Głównej była mocno zniszczona, brak też wydzielonego ciągu komunikacji dla pieszych oraz poboczy.
zawada_dolna_1  zawada_dolna_2

Zakres prac:
a) roboty pomiarowe, wytyczenie przebiegu krawężników wg istniejącej jezdni;
b) frezowanie istniejącej nawierzchni;
c) roboty ziemne;
d) wykonanie obramowań krawężnikami i obrzeżami betonowymi;
e) wykonanie podbudowy;
f) ułożenie nawierzchni chodników, zjazdów i utwardzonych poboczy;
g) zabudowa koryt odwadniających;
h) wykonanie warstw bitumicznych nawierzchni (warstwa wiążąca, warstwa ścieralna) i poboczy z kruszywa.

>> Po stronie północnej jezdni, z uwagi na zwiększenie bezpieczeństwa, zaprojektowano pobocze utwardzone kostką betonową (szer. 1m, na części odcinka) oraz chodnik z kostki, ułożony na podbudowie z kruszywa.
>> Warstwy podbudowy są już wykonane, trwają prace brukarskie. Przejezdność drogi jest zapewniona. Ostatnim elementem prac będzie ułożenie warstw bitumicznych.
Termin zakończenia: I kwartał 2024

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *