Filmowo, ale uniwersalnie – akademicy o swoim uniwersytecie


Jaki jest współczesny Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie, w którym kierunku zmierza jego rozwój i jaka będzie przyszłość Uczelni? – na te i inne pytania starają się odpowiedzieć twórcy nowego filmu o niej.

 

– Zaprezentowany obraz jest formą podsumowania i zarazem próbą odpowiedzi na pytania w jakim momencie rozwoju znajduje się Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie – mówi mgr Magdalena Okwiet, kierownik Działu Komunikacji i Marketingu UJD. – Niewątpliwie czerpiąc z przeszłości, staraliśmy się pokazać współczesność: uzyskanie przez naszą Uczelnię statutu Uniwersytetu klasycznego, rozwój kadry oraz kierunków medycznych, czy również prowadzonych w języku angielskim. To również informacja o ewolucji struktury Uczelni, czego dowodem jest powstanie Collegium Medicum im. dr. Władysława Biegańskiego. Celem filmu jest też ukazanie ważnej funkcji, którą Uniwersytet pełni w życiu regionu. Nie tylko kształci i decyduje o nowoczesnych badaniach, ale swoim istnieniem wpływa na rozwój znacznego obszaru, który jest zlokalizowany na terenie kilku województw. Kierując się tym myśleniem warto spojrzeć jak ważnych gałęzi życia dotyka. Wśród nich wymienię tylko: kulturę, sport, gospodarkę, innowacyjność czy oświata oraz zachodzące w niej zmiany.

Film powstał dzięki zaangażowaniu pracowników wszystkich jednostek. Rolę gospodarza sprawuje JM Rektor UJD prof. dr hab. Anna Wypych-Gawrońska. Narratorami są również inni pracownicy, a także studenci i absolwenci Uczelni.

Kilka dni temu film miał swoją premierę na stronie Uczelni oraz w mediach społecznościowych. Moment ten nie został wybrany przypadkowo. Zbliża się rekrutacja na rok akademicki 2024/2025 i uczniowie, nauczyciele oraz rodzice wybierają miasto i uczelnię, w której będą się kształcić. UJD oferuje im ponad 60 kierunków studiów, w tym nowość: Medical Engineering (na Wydziale Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych).

– Postanowiliśmy pomóc kandydatom w wyborze miejsca studiów, a także delikatnie wpłynąć na ich decyzje. Liczymy, że film przysłuży się promocji, a od października przysporzy nam studentów i nowych przyjaciół – dodaje mgr Magdalen Okwiet.

Udostępnienie filmu spowodowało duże zainteresowanie, a co za tym idzie falę komentarzy nie tylko wśród pracowników i studentów, ale również w gronie absolwentów. Potwierdzeniem tego jest ciepły i niezwykle emocjonalny wpis (nie jedyny) w mediach społecznościowych: „Jestem pod ogromnym wrażeniem. Jakbym mogła jeszcze raz wybrałabym tą uczelnię. Pozdrawiam” – napisała jedna z internautek, która widocznie jest również naszą absolwentką. Takich opinii m.in. w mediach społecznościowych Uczelni można znaleźć więcej.

 

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *