Częstochowscy filharmonicy nagrywają


Z powodu pandemii wydarzenia w Filharmonii Częstochowskiej pozostają zawieszone, ale zespoły artystyczne ćwiczą indywidualnie w zaciszu domowym.

 

Owoce ich indywidualnej pracy artystycznej Filharmonia udostępnia online. Taki pokaz, tuż przed majówką, miał przygotowany przez Orkiestrę klip pierwszej części Symfonii g-moll KV 550 Wolfganga Amadeusa Mozarta. W swoich domach wystąpili muzycy Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Częstochowskiej: Tomasz Kulisiewicz -I skrzypce, Karolina Korelus – II skrzypce, Tomasz Ptak – altówka, Siergiej Rysanow – wiolonczela, Jan Kołacki – kontrabas, Anna Zmarzły – flet, Wojciech Pompka – I obój, Marcin Langner – II obój, Wojciech Pyda – I klarnet, Arkadiusz Uchacz – II klarnet, Jan Wiśniowski – I fagot, Piotr Otręba – II fagot, Stanisław Przygoda – I waltornia, Marek Kuc – II waltornia.
Technicznie materiał opracował Adam Celiński i jego Studio Radioaktywni. Projekt koordynował dyrektor Ireneusz Kozera, kierownictwo muzyczne sprawował dyrektor artystyczny Filharmonii Częstochowskiej Adam Klocek, który tak zachęca do jego obejrzenia:

Projekt koordynował dyrektor Filharmonii Ireneusz Kozera, a kierownictwo muzyczne sprawował jej szef artystyczny Adam Klocek, który o wirtualnym przedsięwzięciu mówi m.in. – Ponieważ ze względu na epidemię musimy pozostawać w domach i pracujemy indywidualnie, chcielibyśmy umilić Państwu czas; pokazać, że pracujemy, ćwiczymy, że Filharmonia Częstochowska działa. I chcieliśmy zaprosić Państwa – w tym nieco mniejszym, kameralnym składzie – do wysłuchania I części słynnej Symfonii g-moll KV 550 Wolfganga Amadeusza Mozarta, z której każdy z nas swoją partię nagrał osobno.

W swoich domach zagrali więc: Tomasz Kulisiewicz – I skrzypce, Karolina Korelus – II skrzypce, Tomasz Ptak – altówka, Siergiej Rysanow – wiolonczela, Jan Kołacki – kontrabas, Anna Zmarzły – flet, Wojciech Pompka – I obój, Marcin Langner – II obój, Wojciech Pyda – I klarnet, Arkadiusz Uchacz – II klarnet, Jan Wiśniowski – I fagot, Piotr Otręba – II fagot, Stanisław Przygoda – I waltornia oraz Marek Kuc –  II waltornia. Technicznie materiał opracował Adam Celiński z podczęstochowskiego ,,Studia Radioaktywni”. Efekty pracy ich wszystkich można obejrzeć i wysłuchać TUTAJ. 

Drugi zespół artystyczny Filharmonii Częstochowskiej – czyli chór Collegium Cantorum – również przygotowuje się do internetowej prezentacji swojej pracy w czasie społecznej izolacji. W maju mają powrócić – w nowej, dopasowanej do okoliczności zdalnej formie –  „Czwartkowe Wieczory z Chórem”, a więc jeden ze stałych cykli koncertowych Filharmonii. Możemy spodziewać się ponadczasowych tematów z oper, operetek i musicali, przedstawianych w pogodnej formie – a to z pewnością przyniesie wszystkim wielbicielom Collegium Cantorum pewną namiastkę koncertów na żywo i nadzieję, że w końcu doczekamy się możliwości wybrania się na jeden z takich występów. A chórzystki i chórzyści przyznają, że bardzo brakuje im żywej interakcji z publicznością. Szczegółów co do najbliższych „Czwartkowych Wieczorów z Chórem” powinniśmy się spodziewać już niebawem. Warto śledzić fanpejdże Filharmonii Częstochowskiej im. Bronisława Hubermana na Facebooku  TUTAJ  oraz Collegium Cantorum TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code