- Gazeta Częstochowska - https://gazetacz.com.pl -

Częstochowscy filharmonicy nagrywają

 

Owoce ich indywidualnej pracy artystycznej Filharmonia udostępnia online. Taki pokaz, tuż przed majówką, miał przygotowany przez Orkiestrę klip pierwszej części Symfonii g-moll KV 550 Wolfganga Amadeusa Mozarta. W swoich domach wystąpili muzycy Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Częstochowskiej: Tomasz Kulisiewicz -I skrzypce, Karolina Korelus – II skrzypce, Tomasz Ptak – altówka, Siergiej Rysanow – wiolonczela, Jan Kołacki – kontrabas, Anna Zmarzły – flet, Wojciech Pompka – I obój, Marcin Langner – II obój, Wojciech Pyda – I klarnet, Arkadiusz Uchacz – II klarnet, Jan Wiśniowski – I fagot, Piotr Otręba – II fagot, Stanisław Przygoda – I waltornia, Marek Kuc – II waltornia.
Technicznie materiał opracował Adam Celiński i jego Studio Radioaktywni. Projekt koordynował dyrektor Ireneusz Kozera, kierownictwo muzyczne sprawował dyrektor artystyczny Filharmonii Częstochowskiej Adam Klocek, który tak zachęca do jego obejrzenia:

Projekt koordynował dyrektor Filharmonii Ireneusz Kozera, a kierownictwo muzyczne sprawował jej szef artystyczny Adam Klocek, który o wirtualnym przedsięwzięciu mówi m.in. – Ponieważ ze względu na epidemię musimy pozostawać w domach i pracujemy indywidualnie, chcielibyśmy umilić Państwu czas; pokazać, że pracujemy, ćwiczymy, że Filharmonia Częstochowska działa. I chcieliśmy zaprosić Państwa – w tym nieco mniejszym, kameralnym składzie – do wysłuchania I części słynnej Symfonii g-moll KV 550 Wolfganga Amadeusza Mozarta, z której każdy z nas swoją partię nagrał osobno.

W swoich domach zagrali więc: Tomasz Kulisiewicz – I skrzypce, Karolina Korelus – II skrzypce, Tomasz Ptak – altówka, Siergiej Rysanow – wiolonczela, Jan Kołacki – kontrabas, Anna Zmarzły – flet, Wojciech Pompka – I obój, Marcin Langner – II obój, Wojciech Pyda – I klarnet, Arkadiusz Uchacz – II klarnet, Jan Wiśniowski – I fagot, Piotr Otręba – II fagot, Stanisław Przygoda – I waltornia oraz Marek Kuc –  II waltornia. Technicznie materiał opracował Adam Celiński z podczęstochowskiego ,,Studia Radioaktywni”. Efekty pracy ich wszystkich można obejrzeć i wysłuchać TUTAJ. 

Drugi zespół artystyczny Filharmonii Częstochowskiej – czyli chór Collegium Cantorum – również przygotowuje się do internetowej prezentacji swojej pracy w czasie społecznej izolacji. W maju mają powrócić – w nowej, dopasowanej do okoliczności zdalnej formie –  „Czwartkowe Wieczory z Chórem”, a więc jeden ze stałych cykli koncertowych Filharmonii. Możemy spodziewać się ponadczasowych tematów z oper, operetek i musicali, przedstawianych w pogodnej formie – a to z pewnością przyniesie wszystkim wielbicielom Collegium Cantorum pewną namiastkę koncertów na żywo i nadzieję, że w końcu doczekamy się możliwości wybrania się na jeden z takich występów. A chórzystki i chórzyści przyznają, że bardzo brakuje im żywej interakcji z publicznością. Szczegółów co do najbliższych „Czwartkowych Wieczorów z Chórem” powinniśmy się spodziewać już niebawem. Warto śledzić fanpejdże Filharmonii Częstochowskiej im. Bronisława Hubermana na Facebooku  TUTAJ  oraz Collegium Cantorum TUTAJ.

Podziel się: