Z powodu inwestycji 6 kwietnia zamknięty zostanie odcinek ul. Tatrzańskiej z wjazdem na ul. Przejazdową. To objazdy dla kierowców oraz krótsze trasy autobusów MPK.
Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie informuje, że z uwagi na kolejny etap prac przy przebudowie DK-46 w zachodniej stronie miasta, od środy (06.04) zamknięta dla ruchu kołowego będzie ul. Tatrzańska – na odcinku od ul. Przejazdowej do wjazdu na teren firmy Wienerberger. Dojazd do firmy Wienerberger będzie możliwy od ul. Lwowskiej oraz od północnej strony ul. Tatrzańskiej.
Ponadto odcinek o ruchu wahadłowym na ul. Przejazdowej wydłużony zostanie od początku tymczasowego mostu na rzece Gorzelance do wyjazdu z dotychczasowej pętli autobusowej przy siedzibie firmy Dospel.
Przewidywany termin obowiązywania takiej organizacji ruchu to około 2 miesiące.
Z powodu zmian i zamknięcia odcinka Tatrzańskiej, skróceniu ulegają też trasy autobusów MPK linii nr 12 i 27 w dzielnicy Gnaszyn.
Linia nr 27 będzie skrócona o około 250 metrów, natomiast linia nr 12 zostanie wycofana z ul. Przejazdowej i nie będzie obsługiwać przystanków GNASZYN DWORZEC PKP oraz ENERGETYKÓW.
Obie linie będą kończyć kursy na tymczasowej pętli, która powstała na ul. Tatrzańskiej, po północnej stronie skrzyżowania z ul. Lwowską.
Zastępcze przystanki końcowe dla linii MPK nr 12 i 27 będą nosiły nazwę GNASZYN DOSPEL.
Szczegóły dostępne są m.in. na stronie www.live.mpk.czest.pl
Przypomnijmy, że prace związane z odcinkiem DK-46 obejmują gruntowną przebudowę z pełną infrastrukturą podziemną i naziemną w ciągu ulic: Głównej i Przejazdowej wraz z poszerzeniem istniejącego śladu drogi oraz przebudową skrzyżowań.
Powstaje także nowy odcinek drogi od skrzyżowana z ul. św. Jadwigi wzdłuż linii kolejowej do ul. Pułaskiego przy Dworcu Stradom PKP, czyli tzw. obejście ulicy i kościoła św. Barbary. Całość prac ma zostać ukończona w drugiej połowie przyszłego roku.
Zadanie dofinansowane ze środków unijnych realizowane jest jednym z największych, drogowych przedsięwzięć w historii miasta. Wartość podstawowej umowy z konsorcjum wykonawczym to 98 mln zł.
Miejski Zarząd Dróg przeprasza za niedogodności i utrudnienia związane z realizacją inwestycji.
Na podstawie informacji z MZD i Biura Inżyniera Ruchu