Autostrada A1. Otwarty ośmiokilometrowy odcinek łączący województwa łódzkie i śląskie


Zgodnie z planami przekładany jest ruch na kolejne odcinki nowej, betonowej jezdni przyszłej autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Kierowcy do dziś korzystali z 26 km, a łącznie z właśnie udostępnionym fragmentem od mostu na Warcie do 406 km trasy w okolicy Kruszyny będzie to ok. 34 km. W listopadzie ruch zostanie przełożony na kolejne ok.  20 km nowej jezdni.

 

Udostępniony pod koniec października br. ośmiokilometrowy odcinek łączy województwa łódzkie i śląskie. W województwie łódzkim liczy ok. dwóch kilometrów, ale to wyjątkowo ważny odcinek. Obejmuje bowiem kilkusetmetrowy most na Warcie. Jednocześnie jest to ostatni brakujący fragment nowej jezdni na odcinku Radomsko – granica województwa łódzkiego i śląskiego o długości siedmiu kilometrów. Przypomnijmy, że pięć kilometrów nowej jezdni zostało jako pierwsze udostępnione kierowcom pod koniec sierpnia br. W przypadku tego odcinka przyszłej autostrady A1 łączne zaawansowanie prac zbliża się do 65 proc.

Na terenie województwa śląskiego, czyli na odcinku od granicy  województw łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ, zaawansowanie prac przekroczyło 60 proc. Na tym odcinku kierowcy zyskają sześć kilometrów nowej jezdni, czyli ponad jedną trzecią długości śląskiego odcinka A1 będącego w budowie.

Na całym oddawanym do dyspozycji kierowców fragmencie w obu województwach, czyli na ośmiu kilometrach nowej, betonowej jezdni, będzie obowiązywała niemal identyczna organizacja ruchu, czyli 2+1. Na odcinku w województwie łódzkim dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Śląska i jeden w stronę Łodzi, a na odcinku w  województwie śląskim odwrotnie – dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Łodzi i jeden w stronę Częstochowy. Ze względów technicznych wdrażanie nowej organizacji ruchu na odcinku śląskim potrwa dwa dni i kierowcy przez ten czas będą korzystać z nowej jezdni przyszłej A1 i odcinka starej DK1.

Kierowcy mają już do dyspozycji nową jedną jezdnię na:

*ok. 14 km odcinka od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe, gdzie łączna długość to ok. 15,8 km

*ok. 7,5 km odcinka Kamieńsk – Radomsko, gdzie łączna długość to ok. 16,8 km, z początkiem listopada przełożenie ruchu na kolejne ok. 9 km

*ok. 7 km, niemal całość odcinka Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego

*ok. 6 km odcinka granica woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ, w listopadzie kierowcy pojadą nową jezdnią na całej długości blisko 17- kilometrowego odcinka

Betonowa nawierzchnia nowej jezdni leży już niemal na całej łącznej długości tych odcinków. To ponad 56 km. Przypomnijmy, że łączna długość wszystkich pięciu budowanych odcinków przyszłej A1 to 81 km. Na najdłuższym z nich, między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, ruszyły prace związane z układaniem betonowej nawierzchni. Ten odcinek ma ponad 24 kilometry długości.

 

 

https://www.blachownia.pl/

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *