Częstochowskie hybrydy – niekończąca się historia…


Naprawa bubla technicznego ma kosztować 20 milionów złotych

 

– O niektórych sprawach miejskich jest cicho, ale to nie znaczy, że nic się w ich temacie nie dzieje. W interesie mieszkańców Częstochowy prowadzę szeroką korespondencję z różnymi instytucjami o działaniach osób zarządzających miejskimi spółkami i urzędami w Częstochowie – informuje nas radny miasta Częstochowy Piotr Kaliszewski.

 

I relacjonuje swoje działania: Między innymi napisałem do Prokuratury Krajowej o moich wątpliwościach, co do wielu działań podejmowanych w Spółce MPK. Poruszyłem w tym piśmie również sprawę autobusów hybrydowych.
Prokuratura Krajowa poinformowała mnie w odpowiedzi, że sprawą MPK zajmuje się Prokuratura Regionalna w Katowicach i przekazała moje pismo do tej prokuratury. Prokuratura w Katowicach prowadzi śledztwo dotyczące wyrządzenia szkody majątkowej w WIELKICH ROZMIARACH w mieniu MPK w Częstochowie.
W związku z tą informacją zwróciłem się z pytaniami do Prokuratury Regionalnej, między innymi o to czy Spółka MPK ma nadal status pokrzywdzonego w sprawie.
Równolegle prowadzę korespondencję ze Spółką Autosan, gdzie według Miasta mają być naprawiane częstochowskie hybrydy.
W odpowiedzi z Autosanu otrzymałem informację, że podpisana została umowa między MPK w Częstochowie i Spółką Autosan na przywrócenie do pełnej sprawności jednego autobusu hybrydowego. Proces naprawy tego pojazdu jest na ukończeniu. W Autosanie podjęto decyzję o tym, że naprawione zostaną przez Spółkę 24 autobusy ze wszystkich 39.

Posiadając tę wiedzę zwróciłem się z pytaniami do prezydenta Krzysztofa Matyjaszczyka. Z jego odpowiedzi dowiedziałem się, że naprawa jednego autobusu hybrydowego będzie kosztowała 553 tysiące złotych (pół miliona!!!). Czyli naprawa wszystkich autobusów będzie kosztowała ponad 20 milionów złotych!!!

Prezydent przedstawił mi również kopię umowy zawartej między MPK i Autosanem
oraz fakturę wystawioną przez Spółkę Autosan dotyczącą naprawy jednego autobusu hybrydowego.

Ciekawym wątkiem w tej sprawie są działania podejmowane przez NFOŚiGW, który wystąpił do MPK z żądaniem zwrotu dotacji przyznanej na zakup tych autobusów, tj. 66 mln złotych plus odsetki, co daje kwotę 100 mln złotych. Skierowałem do NFOŚiGW pismo z pytaniami, co dzieje się dalej w tej nurtującej częstochowian sprawie.  Poinformuję Państwa o odpowiedzi na to pismo.

Następny ciekawy wątek w tej sprawie to proces homologacji częstochowskich hybryd.

Wszystkie dokumenty, tj. odpowiedź z Prokuratury Krajowej, odpowiedź z Autosanu, moją interpelację i odpowiedź na nią, umowę MPK z Autosanem , fakturę dotyczącą naprawy jednej hybrydy zamieściłem na mojej stronie radnego na facebooku: Piotr Kaliszewski – Radny Miasta Częstochowy. Zapraszam do odwiedzenia tej strony.

Piotr Kaliszewski

Radny Miasta Częstochowy

 

fot. Archiwum Redakcji

Gdy oddawano hybrydy ówczesny zarząd MPK, z prezesem Bolczykiem na czele, oraz władze miasta były wielce zadowolone z transakcji

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code