Po co do rzecznika?


250 telefonicznych porad prawnych udzielił w ubiegłym roku działający w Starostwie Powiatowym Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Ogromna ich większość dotyczyła umów sprzedaży (190), mniej, bo tylko 60, wiązało się z usługami. W grupie porad dotyczących sprzedaży prym wiodły reklamacje dotyczące odzieży i obuwia (150). Pozostałe, to sprawy związane z zakupem wyposażenia wnętrz, sprzętu RTV i AGD, samochodów i akcesoriów samochodowych oraz telefonów komórkowych. W sprawach związanych z usługami najwięcej osób miało problemy z operatorami telefonii stacjonarnej, komórkowej i TV kablowej (50). Po 5 osób prosiło o porady związane z nienależytą jakością usług ubezpieczeniowych i komunikacyjnych.
Do Powiatowego Rzecznika Konsumentów wpłynęły 73 sprawy od osób proszących o podjęcie czynności wyjaśniających, mediacyjnych lub przedsądowych. – W jednej z tych spraw odmówiłam prowadzenia postępowania, gdyż nie dopatrzyłam się naruszenia prawa. Trzy sprawy przekazałam zgodnie z właściwością miejscową do innych Rzeczników, natomiast w ośmiu przypadkach na prośbę konsumentów przygotowałam pozwy do sądu – informuje Barbara Janik, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Najwięcej spraw wymagających wystąpień rzecznika do przedsiębiorców dotyczyło sprzedaży obuwia (14). Na drugim miejscu uplasowały się sprawy związane ze sprzedażą materiałów budowlanych (10), na trzecim zaś usługi telekomunikacyjne (6). 24 interwencje Rzecznika przyniosły pozytywny skutek, 37 spraw jest w toku, natomiast 6 zakończyło się negatywnie.

R

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *