Jedna z 17 nagród głównych trafiła do Województwa Śląskiego.
Święto Szlaku Zabytków Techniki otrzymało nagrodę w najbardziej prestiżowym konkursie kreatywnej reklamy w Polsce „KREATURA”.
W tej edycji konkursu wpłynęło 107 prac w 12 kategoriach. Jury, w którym zasiadali eksperci i przedstawiciele międzynarodowej społeczności reklamowej, przyznało 33 nominacje i 17 nagród głównych – statuetek Kreatury. „Industriada” wyróżniona została w kategorii „event/ambient”. Wydarzenie promujące Szlak Zabytków Techniki pokonało tak znane marki jak Orlen (nominacja za imprezę Verva Street Racing) czy Ikea (nominacja za imprezę Mała scena na Centralnym).
Przedsięwzięcie oraz towarzyszącą mu kampanię promocyjną zrealizowała firma Grupa ESKADRA.
Jak piszą organizatorzy konkursu, jego celem jest „wyłonienie projektów, które charakteryzują się nie tylko oryginalnym pomysłem na reklamę, ale wyróżniają się sposobem i jakością jego wykonania”. Uroczysta gala „Kreatury” odbyła się wczoraj wieczorem w Warszawie.
„Industriada” – Święto Szlaku Zabytków Techniki – do tej pory odbyła się dwa razy. W czerwcu w ciągu jednej soboty otwarte są wszystkie obiekty Szlaku Zabytków Techniki. Odbywają się w nich m.in. koncerty, happeningi, spektakle, wystawy, konkursy i warsztaty. W ciągu ostatniej „Industriady” przez wszystkie te miejsca przewinęło się blisko 54 tys. uczestników.
Kolejną imprezę zaplanowano na 30 czerwca br. W ramach otwartego konkursu ofert na zadania publiczne Województwa Śląskiego w dziedzinie krajoznawstwa, w tym upowszechniania turystyki, z budżetu regionu przeznaczono na imprezy tworzące i uatrakcyjniające program III edycji „Industriady” ok. pół miliona złotych.
r