Za blisko 760 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. usprawnią połączenia pociągów w województwie śląskim, w tym przywrócą odpowiednie parametry techniczne na odcinku Częstochowa-Fosowskie.
Za blisko 760 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. usprawnią połączenia pociągów w województwie śląskim, w tym przywrócą odpowiednie parametry techniczne na odcinku Częstochowa-Fosowskie.
Dziś w hotelu Złote Arkady odbyła się konferencja prasowa, podczas której podpisano dwie umowy umowy z realizatorami kolejowych inwestycji.
Wśród zaproszonych gości obecni byli m.in. parlamentarzyści częstochowscy i samorządowcy, w tym prezydenci Częstochowy i Zawiercia.
Pierwsza umowa usprawni przejazd pociągiem pasażerskim i towarowym między Zawierciem – Dąbrową Górniczą Ząbkowicami i Jaworznem Szczakową. Rewitalizacja tego połączenia pozwoli pociągom pasażerskim poruszać się z maksymalną prędkością 120 km/h, a towarowym 80 – 100 km/h.
Wśród działań związanych z rewitalizacją zaplanowano m.in. wymianę torowiska na odcinku ponad 91 km, montaż 144 nowych rozjazdów, remont sieci trakcyjnej, 9 przejazdów, 12 peronów, 60 obiektów inżynierskich oraz przebudowę systemu sterowania ruchem pociągiem. Inwestycja jest uzupełnienie robót prowadzonych na Centralnej Magistrali Kolejowej, których celem jest czasu skrócenie czasu przejazdu pociągów z Warszawy do Katowic do nieco ponad 2 godzin. Umowę na kwotę ponad 439 mln zł zawarto z Przedsiębiorstwem Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
Drugi projekt przyczyni się do stworzenia najszybszego połączenia kolejowego pomiędzy Warszawą i Wrocławiem przez Częstochowę i Opole. Realizacja inwestycji pozwoli na przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych i prędkości na trasie Częstochowa – Fosowskie, wynoszących 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla towarowych.
Remonty w ramach projektu obejmą ponad 96 km torów, 11 stacji, 19 peronów, 71 obiektów inżynierskich oraz 48 skrzyżowań z drogami publicznymi.
Dzięki realizacji projektu najszybsze pociągi z Warszawy do Wrocławia przejadą w mniej niż 4 godziny.
Zadanie, za blisko 323 mln zł brutto zrealizuje konsorcjum, któremu przewodzi Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o., we współpracy z Przedsiębiorstwem Remontowo-Budowlanym „TOR” Sp. z o.o. w Mysłowicach.
r