Pandemia i związane z nią obostrzenia ograniczyły ruch pielgrzymkowy. Mimo tych utrudnień na Jasną Górę, jak podaje Biuro Prasowe Sanktuarium, w minionym 2020 roku przybyło około miliona pielgrzymów. To zdecydowanie mniejsza liczba w porównaniu z latami poprzednimi. Natomiast znacznie wzrosła oglądalność transmisji nabożeństw z Kaplicy Matki Bożej. Odbyło się także kilka ważnych uroczystości jak Wniebowzięcia Maryi czy Dożynki Jasnogórskie z udziałem Prezydenta RP Andrzeja Dudy.

Raport jasnogórskiego kanału na YouTube za 2020 r., przekazany przez kustosza Jasnej Góry o. Waldemara Pastusiaka, wykazuje, że liczba wyświetleń wyniosła 23 mln 154 tys. 380 – to wzrost o 175%. Łączny czas oglądania w godzinach to 4 mln 927 tys. 830,5 (wzrost o 200%), a liczba subskrypcji wyniosła 123 tys. 167 (wzrost 257%). Dla porównania – w roku 2019 liczba wyświetleń to 8 mln 178 tys. 760, a w roku 2018 – 4 mln 805 tys. 349.
Ze sprawozdania wynika, że z Jasną Górą łączyli się wierni z ok. 50 krajów świata. Najwięcej połączeń wychodziło z Polski (18 mln 292 tys. 755 wyświetleń). Kolejnym krajem z największą liczbą wyświetleń jasnogórskiego kanału są Niemcy (1 mln 596 tys. 362 wyświetlenia), następne kraje to m.in.: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Włochy, Kanada, Francja, Białoruś, Holandia, Austria, Ukraina, Słowacja, Irlandia, Litwa, Szwecja, Norwegia, Belgia, Australia, Hiszpania, Szwajcaria, Czechy, Brazylia, Węgry itd.
Wśród internautów doceniana jest z roku na rok działalność informacyjna i medialna, prowadzona za pośrednictwem Biura Prasowego Jasnej Góry pod dyrekcją o. Stanisława Tomonia. Strona informacyjna Biura Prasowego Jasnej Góry www.jasnagora.com w 2020 roku odnotowała 85 mln 278 tysięcy odsłon.
Jasnogórski Twitter prowadzony przez o. Michała Bortnika odnotował ponad 15 mln odsłon, na stałe obserwuje codzienne informacje i wiadomości blisko 9 tys. 300. osób. Portal www.jasnagora.pl zarządzany przez o. Marcina Minczyńskiego odnotował 3 mln 100 tys. odsłon. W dziesiątkach milionów należy liczyć także wiernych łączących się za pośrednictwem Telewizji Polskiej i TV Trwam.
O. Waldemar Pastusiak, kustosz Jasnej Góry, odpowiedzialny za organizację duszpasterstwa zauważa, że pandemia wymusiła inny wymiar ewangelizacji – w sieci – co z kolei stawia duchownych nowe, bardzo zobowiązujące wyzwania duszpasterskie, którym trzeba sprostać.