- Gazeta Częstochowska - https://gazetacz.com.pl -

Jasna Góra w roku pandemii

Raport jasnogórskiego kanału na YouTube za 2020 r., przekazany przez kustosza Jasnej Góry o. Waldemara Pastusiaka, wykazuje, że liczba wyświetleń wyniosła 23 mln 154 tys. 380 – to wzrost o 175%. Łączny czas oglądania w godzinach to 4 mln 927 tys. 830,5 (wzrost o 200%), a liczba subskrypcji wyniosła  123 tys. 167 (wzrost 257%). Dla porównania – w roku 2019 liczba wyświetleń to 8 mln 178 tys. 760, a w roku 2018 – 4 mln 805 tys. 349.

Ze sprawozdania wynika, że z Jasną Górą łączyli się wierni z ok. 50 krajów świata. Najwięcej połączeń wychodziło z Polski (18 mln 292 tys. 755 wyświetleń). Kolejnym krajem z największą liczbą wyświetleń jasnogórskiego kanału są Niemcy (1 mln 596 tys. 362 wyświetlenia), następne kraje  to m.in.: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Włochy, Kanada, Francja, Białoruś, Holandia, Austria, Ukraina, Słowacja, Irlandia, Litwa, Szwecja, Norwegia, Belgia, Australia, Hiszpania, Szwajcaria, Czechy, Brazylia, Węgry itd.

Wśród internautów doceniana jest z roku na rok działalność informacyjna i medialna, prowadzona za pośrednictwem Biura Prasowego Jasnej Góry pod dyrekcją o. Stanisława Tomonia. Strona informacyjna Biura Prasowego Jasnej Góry www.jasnagora.com w 2020 roku odnotowała 85 mln 278 tysięcy odsłon.

Jasnogórski Twitter prowadzony przez o. Michała Bortnika odnotował ponad 15 mln odsłon, na stałe obserwuje codzienne informacje i wiadomości blisko 9 tys. 300. osób. Portal www.jasnagora.pl zarządzany przez o. Marcina Minczyńskiego odnotował 3 mln 100 tys. odsłon. W dziesiątkach milionów należy liczyć także wiernych łączących się za pośrednictwem Telewizji Polskiej i TV Trwam.
O. Waldemar Pastusiak, kustosz Jasnej Góry, odpowiedzialny za organizację duszpasterstwa zauważa, że pandemia wymusiła inny wymiar ewangelizacji – w sieci – co z kolei stawia duchownych nowe, bardzo zobowiązujące wyzwania duszpasterskie, którym trzeba sprostać.

 

Podziel się: