Hasło „Jasne, że Częstochowa”, wybrane przez mieszkańców w konsultacjach społecznych i poprzedniego prezydenta Częstochowy Piotra Kurpiosa, zaakceptował również aktualny prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. Tym samym to motto stało się od lutego 2011 roku oficjalnym hasłem promującym miasto.
W argumentacji prezydent podkreślił, że hasło „Jasne, że Częstochowa” ma uniwersalny wymiar. Delikatnie kojarzy się z Jasną Górą, a jednocześnie jest myślą lekką, pozbawioną zbędnego zadęcia, opartą na potocznym wyrażeniu. Nadaje się do budowania pozytywnej kampanii Częstochowy, jako miasta w którym można, a nawet warto żyć, uczyć się, studiować, pracować, prowadzić biznes, inwestować. Miasta, do którego zdecydowanie można się przekonać. Miejsca pozytywnej miejskiej energii, budzącej się w ludziach, którzy tworzą społeczność Częstochowy. „Jasne, że Częstochowa” jest także wyrazem akceptacji dla Częstochowy jako miejsca, które trzeba zwiedzić, poznać lepiej, zaproszeniem dla wszystkich turystów i gości.
UG