Telefon do redakcji
Zadzwoniła do nas mieszkanka ul. Wręczyckiej w Częstochowie. Jej relacja ze spotkania z pracownikami firmy Remondis była bulwersująca.
– 10 października firma Remondis podjechała, żeby odebrać śmieci. Złożyliśmy zgodnie z zameldowaniem deklaracje dla czterech osób i powinniśmy mieć przynajmniej dwa pojemniki 240 litrowe. Tak przecież ustalili radni. Ale Remondis nie dość że dał nam tylko jeden pojemnik, to nie dostarcza zastępczych worków i , co oburzające, nie chciał zabrać śmieci w workach, które sami zakupiliśmy. Usłyszałam od pracownika, że miasto firmie płaci tylko za 60 litrów śmieci od osoby, więc nie należą się nam dwa pojemniki. Co zatem ustalili radni i za co i komu płacimy? Chyba będziemy śmieci wysypywać pod siedzibą CzPK na Focha, bo tam nie sposób się dodzwonić – stwierdza oburzona pani Bożena.
O wyjaśnienie poprosiliśmy dyr. ds. systemu zagospodarowania odpadami Edyte Soboniak
– Płacić trzeba, bo jest to opłata za nowy funkcjonujący system. Firma Remondis, która wykonuje usługę jest zobligowana do zabrania każdej ilości śmieci, a jeśli się nie wywiązuje jest obciążana umownymi karami. Nieporozumienia mogą wynikać z różnych harmonogramów. Kiedy firma odbiera odpady biodegradowalne (zielone) czy selektywne, to wówczas jeżdżą różne wozy. Brak pojemnika i wszelkie niejasności należy zgłosić do nas mailem na adres: deklalrcje@czpk.czest.pl, telefonicznie lub osobiście. Każdą interwencję sprawdzamy w oparciu o przesłane deklaracje. Sprawa pojemników powinna się wyjaśnić lada moment, bo podczas czipowania koszy nastąpi weryfikacja.