Od minionego piątku firma Remondis, która 1 lipca zawarła z miastem dwuletnią umowę, świadczy (wraz ze swoim podwykonawcą – firmą Sita) usługę odbioru i transportu odpadów komunalnych oraz zagospodarowania niektórych frakcji odpadów selektywnie zbieranych z terenu Miasta Częstochowy.
Sukcesywnie w miejscach do tego wyznaczonych przez właścicieli i zarządców nieruchomości wstawiane są pojemniki na odpady. Na początek w zabudowie wielorodzinnej, następnie – jednorodzinnej.
Firma Remondis dostarczyła 4 lipca do Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego harmonogram pierwszego odbioru odpadów komunalnych zmieszanych, czyli nieposegregowanych z domów jednorodzinnych. Według informacji firmy wykonawczej (Remondis) odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych z posesji indywidualnych będzie się w tym tygodniu w następujących dniach:
11.07. – czwartek
BŁESZNO,
DŹBÓW,
MIRÓW,
RAKÓW,
TRZECH WIESZCZÓW.
13.07. – sobota
STRADOM,
KAWODRZA-GNASZYN.
Wykaz ulic przynależnych do danej dzielnicy jest zgodny z podziałem administracyjnym miasta i jest dostępny na stronie www.czestochowa.pl/rada_miasta/rady_dzielnic
Odbiór odpadów następuje w godzinach 7.00 – 20.00. Firma prosi o wcześniejsze przygotowanie zebranych odpadów (pojemniki, worki) i – w miarę możliwości – wystawienie ich przed posesję/ogrodzenie lub umożliwienie przedstawicielom firmy wywozowej dostępu do pojemników!
W trakcie odbioru odpadów brygady wywozowe rozdają worki i informacje o kolejnym terminie wywozu.
Jednocześnie przepraszamy właścicieli tych nieruchomości, z których – z różnych przyczyn – nie zostały odebrane odpady w wyżej wymienionych terminach. Prosimy o zgłaszanie potrzeby wywozu nieczystości pod numerami telefonów:
Firma Remondis
tel. 34 327 28 96, 34 372 28 97, 34 372 28 98, 34 372 28 99.
Biuro Gospodarki Odpadami Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. mieści się przy ul. Focha 19/27. W razie problemów z uzyskaniem połączenia telefonicznego pod numerami 34 324 74 19 lub 34 310 30 41 (duża liczba dzwoniących) prosimy o wysłanie zapytania/interwencji drogą e-mailową na adres: deklaracje@czpk.czest.pl
ILE ZAPŁACIMY ZA SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI
12,50 zł od osoby miesięcznie za odpady zbierane i odbierane nieselektywnie,
10,50 zł od osoby miesięcznie za odpady zbierane i odbierane selektywnie.
Natomiast właścicieli na których powstają odpady komunalne np. firmy, zakłady produkcyjne, sklepy, działki, ogródki działkowe itp. obowiązują stawki opłat za pojemnik o określonej pojemności tzn. miesięczna stawka za jedno opróżnienie pojemnika.
Obowiązujące stawki można znaleźć tutaj: http://www.odpady.czestochowa.pl/?oplaty-za-system-gospodarowania-odpadami-komunalnymi,101
Jednocześnie prosimy o złożenie deklaracji właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, którzy tego obowiązku jeszcze nie dokonali. Brak deklaracji bowiem uniemożliwia wstawienie pojemnika/pojemników na odpady na posesję.
Termin wniesienia pierwszej opłaty za system gospodarowania odpadami komunalnymi upłynie 15 sierpnia 2013 r. i obejmie okres od 1 lipca 2013 r. do 31 lipca 2013 r. Do osób, które złożyły deklaracje zostaną wysłane informacje o numerze SIMP, na który należy dokonać wpłaty na wskazane konto Urzędu Miasta Częstochowy.
Osoby, które składały oświadczenia do spółdzielni mieszkaniowych lub zarządów nieruchomości, wszelkie informacje otrzymują od zarządców swoich nieruchomości. Mieszkańcy opłatę za system gospodarowania odpadami będą uiszczać tak jak dotychczas (na konto spółdzielni lub zarządu), a zarządca przekaże środki na konto Urzędu Miasta.
Z ponoszonych przez właścicieli nieruchomości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywać będzie koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (system samofinansujący), który obejmuje: odbieranie, transport, zbieranie, odzysk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych; tworzenie i utrzymanie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz obsługę administracyjną systemu.
CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH
• Odpady ulegające biodegradacji
–– zabudowa jednorodzinna – dwa razy w miesiącu w okresach od maja do
września oraz raz w miesiącu – w pozostałych miesiącach,
–– zabudowa wielorodzinna – trzy razy w tygodniu.
• Odpady komunalne zmieszane
–– zabudowa jednorodzinna – raz w miesiącu,
–– zabudowa wielorodzinna – trzy razy w tygodniu.
• Odpady selektywnie zebrane – raz w miesiącu.
• Popioły z palenisk – jeden raz w miesiącach: luty, kwiecień, październik i grudzień.
• Odpady budowlane i rozbiórkowe – raz do roku, odbiór na telefon, 1 pojemnik do 10 m3.
• Odpady wielkogabarytowe – raz do roku, odbiór na telefon, 1 pojemnik do 10 m3.
Od pewnego czasu działa już Stacjonarny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych – SPSZOK w Sobuczynie. To obiekt przystosowany do zbierania i czasowego magazynowania odpadów komunalnych, niebezpiecznych, poremontowych oraz wielkogabarytowych. Każdy częstochowianin może więc tu przywieźć i zostawić nieodpłatnie np. stare meble czy niewykorzystane podczas remontu resztki farb i lakierów. Punkt czynny jest w dni powszednie od godz. 8.00 – 18.00, w soboty od 10.00 – 16.00.
Powstanie też 5 mobilnych punktów zbiórki odpadów zielonych.
Harmonogram organizacji punktów TOPSZOK firma Remondis ma przedstawić wraz ze szczegółowymi harmonogramami odbioru odpadów 15 lipca.
r