Od 17 maja zmienił się tryb obsługi w Urzędzie Miasta. Numery kolejkowe można już pobierać na miejscu – jak przed pandemią. Nie trzeba już umawiać terminu przez telefon. Urząd nadal zachęca jednak do korzystania z internetowego Systemu Umawiania Wizyt.
16 maja stan epidemii został przekształcony w stan zagrożenia epidemicznego. Wpłynęło to na decyzję o wprowadzeniu innego trybu obsługi interesantek i interesantów w Urzędzie Miasta Częstochowy.
W okresie pandemii koronawirusa Urząd pracował nieprzerwanie w warunkach obostrzeń sanitarnych, przy zachowaniu możliwego dystansu społecznego – wszystkie sprawy były załatwiane po uprzednim kontakcie telefonicznym i umówieniu się na konkretny dzień i godzinę. W części wydziałów włączono również możliwość rezerwacji wizyt poprzez internetowy System Umawiania Wizyt (na stronie www.czestochowa.pl – zakładka ,,Mieszkaniec” – ,,Załatw sprawę”).
Od wtorku, 17 maja, powraca bezpośredni system kolejkowy. Przestaje obowiązywać formuła umawiania się przez telefon. Warto natomiast zapisywać się do kolejki przez internet – jest bowiem więcej stanowisk do obsługi Systemu Umawiania Wizyt. Co za tym idzie – zwiększa się dostępność terminów dla tych, którzy korzystają właśnie z tego sposobu rezerwacji wizyty w Urzędzie.
Rezerwacje internetowe dotyczą:
– orzekania o niepełnosprawności
– terminu ślubu cywilnego
– spraw Wydziału Geodezji (m.in. związane z ewidencją gruntów) i Wydziału Spraw Obywatelskich (zgłoszenia o zameldowaniu, dowody osobiste, rejestracja pojazdów, dowody rejestracyjne i prawa jazdy)
fot. UMCz