Częstochowscy interesanci Urzędu Miasta są zadowoleni z pracy oraz jakości obsługi świadczonej przez urząd. Wynik niezależnego badania, przeprowadzonego w maju 2013 roku, jest lepszy od ubiegłorocznego.
Ponad 88 procent ankietowanych wysoko oceniło ogólny poziom świadczenia usług przez Urząd Miasta Częstochowy, w tym blisko 42 procent przyznało ocenę bardzo wysoką. Najwyżej – w skali punktowej do pięciu – oceniono uprzejmość urzędników oraz warunki, w jakich są obsługiwani klienci (po 4,41 pkt), a następnie fachowość osób, z którymi klient się kontaktował (4,37 pkt). 87,5 proc. ankietowanych oceniło czytelność informacji dotyczących spraw urzędowych dobrze, w tym 34,3 proc.– bardzo dobrze.
Jak wykazało badanie prawie wszyscy ankietowani pozyskują informacje od pracowników Urzędu (93,2 proc.), ale również z tablic informacyjnych (72,1 proc.), od znajomych (67 proc.) i ze strony internetowej Urzędu (48,3 proc.). W porównaniu z 2012 r. zwraca uwagę m.in. znaczący wzrost liczby osób, które korzystają z tablic informacyjnych oraz internetu.
Zewnętrzne badanie poziomu satysfakcji mieszkańca i jakości usług – na zlecenie Śląskiego Związku Gmin i Powiatów – zrealizowała firma BIOSTAT. Tak jak w roku ubiegłym wzięło w nim udział 1070 klientów częstochowskiego magistratu.
– Chcemy być jako urząd oceniani przez obiektywne instytucje zewnętrzne, bo to zawsze bardziej wiarygodna ocena. Robimy to nie tylko w ramach projektu benchmarkingowego – ale także np. we współpracy z naszymi uczelniami: Politechniką Częstochowską czy Akademią Jana Długosza – mówi dyrektor generalny Urzędu Miasta Paweł Klimek.
Większość respondentów biorących udział w majowym badaniu stanowiły kobiety (71,7 proc.). Średnia wieku ankietowanych to 43 lata (choć najczęściej Urząd odwiedzały osoby od 25. do 34. roku życia); najmłodszy klient w chwili badania miał 18 lat, najstarszy – 85. Najliczniejszą grupę (prawie 50 proc.) stanowiły osoby z wykształceniem średnim.
UG