Od 12 do 16 marca Częstochowa promowała się na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie, organizowanych przez niemiecką firmę Messe Berlin GmbH.
Od 12 do 16 marca Częstochowa promowała się na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie, organizowanych przez niemiecką firmę Messe Berlin GmbH.
Częstochowa zaprezentowała się razem ze Związkiem Gmin Jurajskich na polskim stoisku narodowym. Materiały reklamowe: foldery pokazujące atrakcje miasta i piękno Jury Krakowsko – Częstochowskiej (wraz z ofertą agroturystyczną) oraz mapy, albumy, informatory przygotowano w języku niemieckim. Szczególne zainteresowanie wzbudziły, te, które dotyczyły turystyki pielgrzymkowej i samego klasztoru jasnogórskiego.
Jasną Górę prezentował o. Dariusz, na co dzień zajmujący się oprowadzaniem po klasztorze m.in. niemieckich turystów i pielgrzymów. Udzielał on odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące klasztoru, mówił o jego historii, Obrazie Matki Boskiej Częstochowskiej.
Stoisko Częstochowy odwiedził między innymi Andrzej Kozłowski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej i Jan Korsak, prezes Polskiej Izby Turystyki.
UG