Kreatywni i innowacyjni


Jubileuszowy Jurajski Produkt Roku pod patronatem „Gazety Częstochowskiej”

Na tegoroczną, 10. edycję konkursu Jurajski Produkt Roku – przedsięwzięcie realizowane przez Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie – swoje produkty zgłosiła rekordowa liczba firm i instytucji z Częstochowy i regionu częstochowskiego. Jury oceniło 21 jeden produktów w sześciu kategoriach. – Region częstochowski stoi siłą przedsiębiorczości i nowoczesności – podkreślił Piotr Górnik, prezydent Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie podczas gali wręczenia nagród 17 grudnia w Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie.

Główny laur w kategorii produkt przemysłowy otrzymało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Inter-Plast” Andrzej Bodziachowski za odwodnienie liniowe Vabo. W kategorii produkt rolno-spożywczy pierwsza nagroda przypadła firmie „Jawo” za kartacze mięsne „Jawo”, w kategorii usługa najwyższy laur zdobył Urząd Gminy Olsztyn za promocję atrakcji turystycznej „Nordic walking w jurajskim Olsztynie”, w kategorii usługa budowlana – firma „Kobnext” za budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego z częścią usługowo-handlową przy ul. Kilińskiego 72/7. W kategorii produkt inny jury oceniło najwyżej zabawkę edukacyjno-interaktywną czytające pióro firmy KFK Trade.
Tym roku konkurs rozszerzono o nową kategorię: instytucja lub osoba zasłużona dla rozwoju lub promocji regionu. W tym bloku nie przyznało głównej nagrody, wyróżnienia otrzymali: Stowarzyszenie „Razem na Wyżyny” i Związek Gmin Jurajski. Wyróżnieniami uhonorowano pozostałe, zgłoszone do konkursu, produkty. W kategorii produkt przemysłowy przyznano je: firmie Polontex za tkaninę trudnopalną „Izabela”, Centralnej Oczyszczalni Ścieków Warta za zespół prądotwórczy zasilany biogazem powstałym w procesie oczyszczania ścieków w COŚ Warta i firmie Solar-Pro Artur Radomski za kolektor słoneczny próżniowy płaski.
W kategorii produkt rolno-spożywczy wyróżnienie otrzymało ciasto drożdżowe maślane firmy Consonni Batelak; w kategorii usługi – Związek Gmin Jurajskich za turystyczny Szlak Orlich Gniazd, ISK za internetową platformę komunikacyjną dla firmy EDI, Sorting Group Poland za selekcję, sortowanie i naprawę komponentów, dom Inwestycyjny „Taurus” za usługę wspierającą pozyskiwanie kapitału przez spółki, Wyższa Szkoła Zarządzania za projekt „Inżynier – zawód praktyczny”, Folwark „Zrębice” za agroturystyczne weekendy z domowym masarstwem i Galeria Jurajska; w kategorii usługa budowlana – firma „Kobnext” za rewitalizację budynku mieszkalnego przy ul. Waszyngtona 42 w Częstochowie, Wachelka Energis za termomodernizację budynku oświatowego w Strzelcach Wielkich i Cz.P.B.P. „Przemysłówka” za budowę Sądu Okręgowego w Częstochowie.
– Cieszy nas, że z roku na rok zwiększa się liczba podmiotów zgłaszających swoje produkty do naszego konkursu. Sądzę, że w tym roku znaczenie miał jubileusz, ale zapewne wzrasta też przekonanie co do idei konkursu i jego ważności. Mam nadzieję, że ta tendencja będzie wzrastać przy kolejnych edycjach – podsumowuje prezes RIP-H Zbigniew Miszczyk.
Miłym akcentem było uhonorowanie patronów medialnych przedsięwzięcia. Podziękowanie dla „Gazety Częstochowskiej”, która konkurs pod swoją opiekę medialną przyjęła od pierwszej jego edycji, odebrała redaktor naczelna Urszula Giżyńska

Zbigniew Zajączkowski, prezes firmy „Kobnext”. Firma zgłosiła dwa projekty, laur uzyskał jeden.
– Oba nasze produkty były ciekawe, ale nie ukrywam zaskoczenia, bo bardziej do lauru typowaliśmy rewitalizację budynku przy ul. Waszyngtona, niż nagrodzony budynek przy ul. Kilińskiego. Konkurs jest ważną inicjatywą. Motywuje przedsiębiorców do wprowadzania innowacji, szukania ciekawych rozwiązań technicznych, pójścia z duchem czasu. Poza tym promuje rodzime firmy i instytucje, co wzmacnia nas na rynku, który, nie ukrywajmy, jest ciężki i trudny. Nasza firma działa w regionie, ale mamy też inwestycje w Polsce – na przykład w Warszawie, a nawet za granicą – ostatnio udało się nam rozpocząć działalność w Niemczech. Dumni jesteśmy z inwestycji, które uzyskały wysokie noty w obecnym konkursie. Z wcześniejszych, z których możemy się pochwalić, to hotel na polu golfowym w Konopiskach.

Tomasz Kucharski, wójt gminy Olsztyn
– Jestem bardzo dumny z nagrody, bo potwierdza ona, że dobrze obraliśmy kierunek. Bardzo cieszyliśmy się, gdy wygraliśmy konkurs, który przyniósł nam 700 tysięcy złotych na promocję gminy i turystyki sportowej nordic walking, gdyż do tej pory gmina w skali roku gmina mogła wydać około 70 tysięcy złotych na propagowanie walorów i atrakcji przyrodniczo-turystycznych. Pozyskane fundusze spowodowały, że zapromowaliśmy gminę w całej Polsce. Efekt tych działań jest jeszcze nie mierzalny. Jakie będzie przełożenie ekonomiczne przekonamy się wiosną i latem, gdy ruszy sezon turystyczny. Ale już dzisiaj po wejściach na naszą stronę internetową widać olbrzymi wzrost zainteresowania gminą Olsztyn i jej atrakcjami. Zwycięstwo w konkursie Jurajski Produkt Roku odbieram jako kolejny sposób na promocję gminy. Przystąpiliśmy do niego, bo czuliśmy wewnętrznie, że nasz produkt ma szansę wygrać.

foto
Nagrody wręczali prezydent RIP-H Piotr Górnik i przewodniczący komisji konkursowej Grzegorz Lipowski.

GAW

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *