APEL MAMY DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO DO MPK W CZĘSTOCHOWIE


Pani Paulina z Częstochowy z uwagi na problemy z komunikacją miejską zwróciła się z prośbą o pomoc do MPK w Częstochowie. Poniżej przedstawiamy jej list opisujący kłopoty częstochowianki  oraz odpowiedź MPK, która zdumiewa. Obnaża ona bowiem kompletny chaos w zarządzaniu komunikacją miejską Częstochowie oraz dość lekki stosunek służb miejskich do problemów mieszkańców miasta.

 

 

MAMA

„Jestem mamą niepełnosprawnego dziecka i codziennie muszę z synem dojeżdżać na ul. Legionów na rehabilitację. Dojazd jak i powrót jest katastrofą. Już nie mówiąc we wtorki i piątki jak na Zawodziu jest rynek A wy puścicie o 8:09 jedną 11 i to jeszcze krótką. Zwracam się z prośbą o dodanie po 8 godzinie jeszcze jednego autobusu i zamianę krótkiego taboru na przegubowy. Już nie mówiąc, że mimo iż większość waszego taboru posiada klimatyzację to nie jest ona włączana. I w niektórych autobusach przy nie włączonej klimatyzacji nie można otworzyć okna. Jadąc dzisiaj 11 o 8:09 z Alei NMP było tak duszno w pojeździe, że ludziom robiło się słabo. Proszę o rozwiązanie tych sytuacji. Pozdrawiam, Paulina”

MPK

„MPK w Częstochowie Sp. z o.o. nie planuje rozkładów linii autobusowych. Tylko świadczymy usługi dla Gminy miasta Częstochowy. Wszystkie rozkłady są ustalane oraz zmiany linii przez Biuro Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Częstochowy. Dlatego prosimy o kontakt z powyższa komórka w Urzędzie Miasta. poniżej dane kontaktowe Telefon: 343707777 Email: bir@czestochowa.um.gov.pl Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia”

 

To czysta paranoja. MZD odpowiada za przystanki, Biuro Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Częstochowy za rozkład jazdy. A za co odpowiada MPK? Ponoć za tabor, ale jak wynika z listu Pani Pauliny, nie odpowiada nawet za klimatyzację w pojazdach. A co rusz słyszymy nie tylko o powiększaniu stanu tabu, ale i o ponoszeniu standardu w pojazdach. Szkoda, że tego luksusu nie doświadczają częstochowianie.

I taką oto mamy przyjazną komunikację w Częstochowie, którą tak bardzo chwalą się prezydent Krzysztof Matyjaszczyk i jego miejska spółka MPK.

UG

Podziel się:

5 komentarzy

  • Anonim pisze:

    Przecież wszystkie linie 11 jadą autobusy przegubowe jadą na ul Legionów jadą dwa, trzy autobusy w ciągu godziny . Pasażerowie jadą autobusem parę minut a kierowca cały dzień bez klimatyzacji ludzie myślą tylko o sobie

    Odpowiedz
  • Organizatorem transportu w mieście jest Prezydent i UM. W ich imieniu robi to BIR. MPK to tylko przewoźnik. Ale przewoźnik odpowiada za stan taboru i warunki przewozu. Jeżeli klimatyzacja nie działa to pojazd jest niesprawny i należy go naprawić. Ludzie nie muszą się męczyć w upale.

    Odpowiedz
  • Ktoś tu chyba dopiero odkrył jak działa komunikacja miejska i że MPK jest jedynie przewoźnikiem i nie odpowiada za wszystko. Pragnę również zauważyć iż klimatyzacja w pojazdach KM obniża temperaturę o kilka stopni, a nie robi z tramwaju/autobusu lodówki.

    Odpowiedz
    • Damian Łuniewski pisze:

      To że jest organizator transportu i przewoźnik wykonujący usługę wynika wprost z odpowiednich przepisów i to jest słuszna uwaga. Ale klimatyzację latem należy włączyć bezwzględnie. Ludzie nie muszą się dusić, zwłaszcza, że należy podróżować w maseczkach. Nie jest również odkryciem, że autobusy często jadą zbyt mało pojemne. Akurat na ilość taboru MPK nie może narzekać i trudno wyjaśnić to zjawisko. Skoro jednak mogę już się wypowiedzieć w temacie, na którym zwyczajnie się znam to:
      1. Należy przebudować siatkę połączeń zupełnie od zera. Obecna nie zapewnia optymalnych czasów przejazdu.
      2. Należy wprowadzić kursy przyspieszone i przystanki na żądanie.
      3. Należy utworzyć buspasy w najbardziej newralgicznych punktach miasta.
      4. Należy rozszerzyć ilość ofert biletowych sprzedawanych w ogólnopolskich aplikacjach mobilnych. Wystąpiłem już z takim wnioskiem do MPK i Prezydenta. Uzyskałem również w tej sprawie aprobatę dwóch dużych aplikacji mobilnych do zakupu biletów i płacenia za parkowanie.
      5. Należy powrócić do mini centrów przesiadkowych, zamiast budowy straszaków o ponadprzeciętnych rozmiarach.
      Resztę pomysłów mogę przedstawić jeśli znajdzie się ktoś kto na poważnie chce polepszyć komunikację zbiorową w Częstochowie.

      Odpowiedz
  • Może w końcu ktoś zwróci uwagę na to jak rzetelnie urzędnicy odpowiedzialni za rozkłady wykonują swoją pracę?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *