Rowerem do Mstowa i Olsztyna


W Częstochowie dróg rowerowych przybywa. Również do sąsiednich gmin.

Władze miasta z coraz większym pietyzmem podchodzą do promocji ekologicznego transportu. A do takich zalicza się rower. Również częstochowianie polubili ten środek transportu. Na naszych ulicach rowerzystów pojawia się coraz więcej.

W ubiegłym roku długość dróg rowerowych w Częstochowie została zwiększona o 12,5 km. W tym roku realizowany jest program budowy infrastruktury rowerowej. W najbliższym czasie rozpocznie się budowa drogi rowerowej o utwardzonej nawierzchni od ul. Mstowskiej do granicy miasta z gminą Mstów – długości prawie 700 metrów wraz z punktem postojowym dla rowerzystów. Prace mają zakończyć się jesienią, więc jeszcze w tym roku ten odcinek będzie można przetestować. Do połączenia z Częstochową przygotowuje się też Mstów, z którym miasto podpisało w ubiegłym roku stosowne „rowerowe” porozumienie.
Miasto rozpoczyna też projektowanie drogi rowerowej do Olsztyna. Koncepcja zakłada przebieg drogi od ul. Legionów przez dawne tereny huty w okolice ul. Bugajskiej i połączenie ze ścieżką biegnącą od strony Olsztyna. Inwestycja powinna zostać zrealizowana w roku przyszłym, natomiast gmina Olsztyn – zgodnie z dwustronnymi uzgodnieniami – czyni starania o przedłużenie ścieżki po swojej stronie – aż do rynku w Olsztynie.
Jeszcze w tym roku ma zostać załatwiony problem przejazdu dla rowerzystów przy dworcu PKP Raków wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 130 metrów, który połączy skwer Junaków z ul. Rejtana. Postulowana przez rowerzystów inwestycja będzie możliwa dzięki uzgodnieniom z PKP.
Kolejną inwestycją „rowerową” będzie w tym roku budowa brakującego odcinka ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Legionów na odcinku o długości ponad 1 km, od ul. Złotej do ronda Havla. Trwa przygotowanie dokumentacji projektowej, realizacja planowana jest jeszcze w tym roku.
Trzeba wspomnieć o „bonusie” dla rowerzystów na Północy, czyli budowie ciągów pieszo-rowerowych przy okazji poszerzenia zakresu inwestycji drogowej w alei Wyzwolenia. Oprócz remontu przejścia podziemnego w alei Wyzwolenia, dzięki oszczędnościom przetargowym, udało się pozyskać i skierować środki zewnętrzne na modernizację części drogowej alei Wyzwolenia, wraz z budową ścieżek dla pieszych i rowerów. Ciągi pieszo-rowerowe będą wiodły od alei Armii Krajowej do ul. Michałowskiego jednostronnie (300 m – po stronie M1), a od ul. Michałowskiego do ul. Fieldorfa-Nila – po obu stronach (2 x 400 m). Kolejny na ul. Jana III Sobieskiego od skrzyżowania z ul. Nowowiejskiego do ul. Pułaskiego (na długości ok. 600 metrów). Nie można też zapomnieć o nowych drogach dla rowerów przewidzianych w ramach rozpoczętej rozbudowy i przebudowy DW 908, tyle że na finalne efekty tego zadania trzeba będzie poczekać do 2018 r.

Materiał ukazał na stronie: “Częstochowska Gazeta Ekologiczna” (wydanie papierowe), której publikację współfinansuje Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

Treści zawarte w publikacji nie stanowią oficjalnego stanowiska organów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

UG

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *