Wszyscy spragnieni znakomitej jakości muzyki wokalnej mogą już szykować się na dzisiejszy wieczór. Transmisja online koncertu „Melodii, do których warto wracać” rozpocznie się o godz. 19.00. Chóru Filharmonii Częstochowskiej posłuchamy ze swoich wygodnych foteli i kanap.
W ramach „Czwartkowych Wieczorów z Chórem Filharmonii Częstochowskiej” od lat w każdym sezonie artystycznym Collegium Cantorum proponuje bardzo różnorodną muzykę – od klasyki, przez jazz, po muzykę popularną. Ze względu na trwającą pandemię czwartkowe spotkania w sali kameralnej gmachu Filharmonii przy ul. Wilsona nie są na razie możliwe, więc częstochowski chór – wraz ze swoim dyrygentem Januszem Siadlakiem – wychodzi do swojej publiczności w przestrzeń internetową.
W dzisiejszym koncercie – pod nazwą „Melodie, do których warto wracać” – chór wraca do swojego repertuaru z ostatnich lat. Czeka nas retrospektywny wybór utworów, które Collegium Cantorum wykonywało podczas tradycyjnych ,,Czwartkowych wieczorów”. Możemy się więc spodziewać fragmentów operetek, musicali czy odrobiny jazzu.
Choć pewnie częstochowskie melomanki i melomani czekają na możliwość smakowania takich występów w sali filharmonicznej, to jednak koncerty zdalne mają ten walor, że z Collegium Cantorum można… głośno pośpiewać, czego nie robi się przecież podczas typowych koncertów.
Aby wziąć udział w dzisiejszym koncercie należy o godz. 19.00 kliknąć TUTAJ.
Wracają więc ,,Czwartkowe wieczory”, ale nie będą to w najbliższym czasie jedyne okazje, aby usłyszeć częstochowskie chórzystki i chórzystów. 17 maja, z okazji 100. rocznicy urodzin Jana Pawła II, niektórych członków Collegium Cantorum usłyszymy także podczas poświęconego polskiemu papieżowi telewizyjnego koncertu, nadawanego na żywo jednocześnie z pięciu mocno związanych z jego postacią miejsc – także z Jasnej Góry.
Collegium Cantorum nagrało niedawno także pieśń Juliusza Łuciuka do słów Jana Pawła II „O, ziemio polska”. Nagranie jest do obejrzenia na kanale Filharmonii Częstochowskiej w serwisie YouTube TUTAJ. Głosy zostały nagrane osobno, a potem połączone podczas technicznej obróbki.
Marcin Breczko