SPRAWY CZĘSTOCHOWSKICH DZIELNIC. W Gnaszynie-Kawodrzy wygrał wariant drugi


Miejski Zarząd Dróg i
Transportu w Częstochowie
planuje dużą inwestycję z
udziałem środków unijnych:
przebudowę DK-43 i DK-46. Dla
obu przygotował po dwa
warianty koncepcyjne, które
poddano konsultacjom
społecznym. Uwagi mieszkańców
zbierano do końca kwietnia
br.

W dzielnicy Gnaszyn-Kawodrza przebudowa wywołała wiele emocji i
kontrowersji (o sprawie pisaliśmy kilkakrotnie na łamach GCz).
Zdecydowana większość mieszkańców opowiedziała się za wariantem
drugim. Uznali go za bezpieczniejszy i komunikacyjnie
sprawniejszy. A co najważniejsze – nie niszczący działalności
gospodarczej, jedynego źródła utrzymania dla kilkunastu
właścicieli pawilonów handlowych przy ul. Przejazdowej i
Spółdzielczości oraz licznych miejscowych firm. Wariant
pierwszy natomiast zakłada wybudowanie parkingu w miejsce
pawilonów. Ma – zdaniem mieszkańców – jeszcze jedno zagrożenie.
– Obawiamy się, że w perspektywie postawi się wzdłuż całej
drogi ekrany dźwiękoszczelne, które zupełnie odgrodzą nas od
świata i podzielą dzielnicę – mówią.
Ponieważ padały głosy, że miasto skłania się bardziej ku
wariantowi pierwszemu, mieszkańcy założyli Komitet Obrony
wariantu drugiego. Pod petycją, którą złożono w Urzędzie Miasta
Częstochowy podpisało się ponad 2200 osób. Przedstawiciele
Komitetu, by wzmocnić swe działania, skierowali się o pomoc do
posła PiS Szymona Giżyńskiego. Poseł podjął stosowne kroki.
Realizację inwestycji w wariancie drugim poparły też Komisja
Rozwoju Regionalnego i Gospodarki, Komisja Infrastruktury i
Rada Dzielnicy Gnaszyn-Kawodrza. Komisja Rozwoju Regionalnego i
Gospodarki wydała nawet stanowisko popierające wariant drugi. W
opozycji do mieszkańców walczących o wybór wariantu drugiego
pojawił się ruch kontrujący. O przeforsowanie wariantu
pierwszego starać się zaczął jeden z mieszkańców – Łukasz
Wawrzykowski. Pod swoim wnioskiem zebrał blisko 450 podpisów.
Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie, po miesięcznej
analizie, wybrał dla dzielnicy Gnaszyn-Kawodrza wariant drugi.
2 czerwca, poinformował nas o decyzji, zastępca dyrektora MZDiT
Piotr Kurkowski. Wiadomość została upubliczniona mieszkańcom
podczas spotkania Rady Dzielnicy, 2 czerwca, na której byli
obecni radni miejscy – Barbara Gieroń i Jerzy Nowakowski.
Mieszkańcy nowinę przyjęli owacyjnie. – Jesteśmy uspokojeni,
bo wybór jest dla nas korzystny – powiedzieli “Gazecie
Częstochowskiej”.
PONIŻEJ PUBLIKUJEMY PISMO DYR. PIOTRA KURKOWSKIEGO,
SKIEROWANEGO DO “GAZETY CZĘSTOCHOWSKIEJ”
Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie uprzejmie
informuje, że zakończono zbieranie opinii i uwag do
przedstawionej koncepcji dla zadania pn. „Rozbudowa DK-46 –
ulicy Głównej i Przejazdowej w Częstochowie oraz przebudowa DK-
43 od granic Miasta do ul. Pułaskiego (ul. Św. Rocha,
Okulickiego, Św. Krzysztofa, Św. Jadwigi, wraz z budową
obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego)”.
– Po przeanalizowaniu zebranego materiału MZDiT przygotowuje
przebudowę DK 46 ul. Przejazdowej, ul. Głównej oraz obejścia
ul. św. Barbary w oparciu o wariant II-ej koncepcji –
poinformował „GCz” zastępca dyrektora MZDiT, Piotr Kurkowski
Założenia II wariantu: jedna jezdnia dwa pasy ruchu o
szerokości 3,50m rozdzielone pasem manewrowym o szerokości
4,0m; chodnik i droga rowerowa po północnej stronie ul.
Przejazdowej i ul. Głównej; przebudowa wszystkich skrzyżowań w
ciągu ul. Przejazdowej, ul. Głównej oraz obejścia ul. św.
Barbary na skrzyżowania z sygnalizacją świetlną lub
skrzyżowaniu typu rondo (skrzyżowanie z ul. Jadwigi i ul. św.
Barbary); skrzyżowania z sygnalizacją świetlną dodatkowo
zintegrowane z systemem opuszczania zapór na przejazdach
kolejowych; budowa przedłużenia ul. Tatrzańskiej w kierunku
południowym i połączenia jej z ul. Mała Warszawka – rozwiązanie
przyszłościowe; budowa obejścia ul. św. Barbary dwie jezdnie po
dwa pasy ruchu w każdym kierunku rozdzielone pasem zieleni.
Budowa skrzyżowania z ul. Pułaskiego; budowa kanalizacji
deszczowej na całym przebiegu dróg; budowa kanalizacji
teletechnicznej (wymóg ustawowy dla drogi krajowej); przebudowa
kolidującej infrastruktury.

UG

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *