Mieszkańcy ulicy Gwiezdnej w Częstochowie twierdza, że Spółdzielnia ,,Nasza Praca” wprowadza ich w błąd. – Co dwa tygodnie od paru miesięcy Zarząd Spółdzielni wiesza kartki z informacją o wyłączaniu wody na cały dzień. W efekcie nie zostaje ona w ogóle wyłączona. Takie powiadomienia skutkują nadmiernym zużyciem wody, bowiem, aby się zabezpieczyć nabieramy wodę do wanny i wszelkich możliwych pojemników, a potem musimy ją wylewać. Tym sposobem następuje marnotrawienie wody. A może chodzi o celowe zwiększenie zużycia wody w związku z nową opłatą za odbiór odpadów komunalnych, uzależnioną od zużycia wody? Nie uzyskaliśmy odpowiedzi na to pytanie, bo nasze telefony do Spółdzielni są zbywane, a za kolejne dwa tygodnie sytuacja się powtarza – mówi nam pani Jadwiga.
Mieszkańcy zgłaszają nam kolejny problem, związany z technicznymi kontrolami w czasie pandemii. – Mamy stan zagrożenia epidemiologicznego, a władze zarządzają przeglądy techniczne w mieszkaniach. Pracownicy więc chodzą od lokalu do lokalu, a my czujemy się zagrożeni. Czy przeglądy są konieczne w okresie wzmożenia ataku wirusa czy nie można ich przesunąć? – dodaje pani Jadwiga.
Do Zarządu Spółdzielni skierowaliśmy zapytania:
Pierwsza sprawa:
Dlaczego wprowadzacie Państwo w błąd mieszkańców ul. Gwiezdnej o wyłączaniu wody – regularnie co dwa tygodnie – skoro tej wody nie wyłączacie?
Czy chodzi o zwiększenie zużycia wody i w konsekwencji większych opłat za śmieci?
Jak długo ten stan będzie trwał?
Druga sprawa
Dlaczego w okresie nasilenia pandemii wysyłacie Państwo pracowników do mieszkańców celem wykonywania przeglądów technicznych?
Nie jest to ani zgodne z zarządzeniem NFZ, ani Sanepidu, ani z obostrzeniami rządu w związku z pandemią.
Państwa pracownicy administracyjni nie przyjmują interesantów, są też mało grzeczni w rozmowach – jak twierdzi pani z ul. Gwiezdnej.
Odpowiedź Zarządu Spółdzielni „Nasza Praca” – poniżej.