Z końcem 2016 roku częstochowianie zyskają możliwość skorzystania z Samorządowego Programu Lojalnościowego, który zostanie zintegrowany z nową Częstochowską Kartą Miejską. Inicjatywa jest efektem współpracy Urzędu Miasta Częstochowy oraz Grupy LEW S.A.
Samorządowy Program Lojalnościowy zakłada możliwość gromadzenia punktów oraz ich zamianę na bonusy. Wymiany dokonać będzie można w objętych programem sklepach i centrach usługowych na terenie Częstochowy. Program zintegrowany będzie z Częstochowską Kartą Miejską, która łączyć ma istniejące dotychczas karty Senior i Rodzina Plus, a dodatkowo zostanie wyposażona w możliwość gromadzenia punktów w ramach Programu Lojalnościowego. Czas na wymianę dotychczasowych kart na zintegrowaną Częstochowską Kartę Miejską przewidziany jest do końca 2017 roku.
Szczegółowe zasady działania Programu zostaną przedstawione wraz z uruchomieniem pierwszej karty. Spodziewane efekty współpracy to nie tylko wzrost nowoczesności, ale również wielotorowy rozwój miasta osiągany poprzez wspieranie przedsiębiorczości oraz zwiększenie zainteresowania inicjatywami kulturalnymi, sportowymi i społecznymi.
Uroczyste podpisanie umowy między władzami Częstochowy a Grupą LEW S.A. w sprawie wdrożenia programu odbyło się 5 września w Urzędzie Miasta Częstochowy. Umowę podpisali prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk i prezes zarządu Grupy LEW S.A. Andrzej Basiak.
Na dzisiaj Częstochowska Karta Miejska jest nośnikiem biletów elektronicznych komunikacji miejskie. Wydaje ją MPK w Częstochowie Sp. z o. o. Pierwsza karta miejska imienna wydawana jest bezpłatnie. Za wydanie karty miejskiej na okaziciela pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 15 zł. Zwrotu nieuszkodzonej karty miejskiej na okaziciela oraz odbioru kaucji można dokonać w siedzibie MPK przy Al. Niepodległości 30 lub w punktach kasowych. Na kartę miejską doładować można elektroniczną portmonetkę, bilet okresowy lub obie te formy za przejazd.
GUR