Zapraszamy szkoły gimnazjalne
do udziału w
I Powiatowym Turnieju Zespołów Cheerleaders
Szkół gimnazjalnych
o Puchar Dyrektora
Zespołu Szkół im. B. Prusa w Częstochowie,
który odbędzie się 28 kwietnia 2016 r. o godz. 8.00
w Zespole Szkół im Bolesława Prusa,
ul. Prusa 20, 42-207 Częstochowa.
Cel Turnieju:
Propagowanie wśród dzieci i młodzieży Cheerleadingu, jako jednej z form tanecznych, możliwość sprawdzenia się w sportowej rywalizacji, podnoszenie sprawności ruchowej i kultury tańca, integracja zespołów, nawiązywanie nowych kontaktów.
REGULAMIN:
1. Program Turnieju:
8.00 – 8. 30 Rejestracja zespołów.
8.30 – 9.30 Próba parkietu.
9.30 -10.00 Odprawa opiekunów zespołów, losowanie kolejności startowej.
10.00 Oficjalne otwarcie TURNIEJU: prezentacja zespołów, runda rozgrzewkowa, runda finałowa
ok. 15.00 Zakończenie turnieju, ogłoszenie wyników, wręczenie dyplomów i upominków (czas zakończenia może ulec zmianie w zależności od ilości zgłoszonych drużyn i duetów).
2. Do udziału w Turnieju zaprasza się zespoły reprezentujące szkoły.
3. Każdy zespół składa się z min 5 a max 12 zawodniczek/zawodników.
4. Turniej dla zespołów zostanie rozegrany w jednej kategorii wiekowej.
a) Junior (Gimnazja): 13-16 rok życia (rok ur. 2003 – 2000)
Dopuszcza się start zawodniczek posiadających 13 lat w roku kalendarzowym, w kategorii Junior Młodszy lub Junior.
5. Zespoły zobowiązane są do przygotowania 1 układu tanecznego – czas trwania 135 –150 sekund.
6. Czas prezentacji liczony jest od początku muzyki do jej zakończenia. W przypadku pierwszego przekroczenia limitu czasu, Sędzia Główny udziela zespołowi publicznego ostrzeżenia. W przypadku ponownego przekroczenia limitu czasu Sędzia wyklucza zespół z dalszego udziału w turnieju.
7. Jedynym dopuszczalnym rekwizytem są pompony. Każdy zawodnik zobowiązany jest posługiwać się podczas prezentacji tanecznej dwoma własnymi pomponami. Czas trwania prezentacji tanecznej, wykonywanej bez przerw z pomponami, musi być równy co najmniej 40% czasu trwania całej prezentacji.
8. Prezentacje taneczne zademonstrowane przez zespoły w rundach eliminacyjnych muszą zostać powtórzone w rundzie finałowej, w przypadku zakwalifikowania się zespołu do tej rundy.
9. Dopuszcza się wprowadzenie do danej prezentacji tanecznej elementów wybranych przez choreografa zespołu spośród następujących: piruety, szpagaty, skoki szpagatowe, skoki taneczne (LEAPS), skoki typowe dla cheerleadingu, (CHEER JUMPS) oraz wysokie wymachy.
Nie będą one jednak traktowane jako obowiązkowe.
10. Niedozwolone jest stosowanie: wiwatowania (cheer), popisów kaskaderskich, elementów gimnastyki akrobatycznej, mostków, stania na rękach, podnoszeń oraz piramid.
11. Niedozwolone jest prezentowanie układów tanecznych, w których członkowie zespołu opuszczają parkiet i powracają na niego.
12. Strój członków danego zespołu powinien być jednolity, o charakterze sportowym.
Obowiązkowe jest ubieranie szortów lub spodenek zakrywających pośladki oraz zadbanie o to, by talia zawodnika była zakryta w pozycji stojącej.
Podczas występu zespołu niedopuszczalne jest zdejmowanie elementów stroju. Niedopuszczalne jest używanie strojów umożliwiających odpinanie się części garderoby oraz odkrywających bieliznę osobistą.
13. Obuwie członków zespołu nie może powodować uszkodzeń parkietu. Dopuszczalne jest obuwie taneczne, tekstylne. Zabronione jest tańczenie w butach na obcasie lub bez obuwia.
14. Noszenie przez zawodników jakiejkolwiek biżuterii podczas trwania turnieju jest surowo zabronione.
15. Włosy zawodniczek / zawodników nie mogą zasłaniać pola widzenia. Włosy sięgające ramion lub dłuższe należy upiąć bądź związać; dopuszcza się płaskie spinki.
16. Wszelkie pomoce medyczne używane przez zawodniczki / zawodników (tj. okulary, aparaty medyczne itp.) należy zgłosić do wiadomości Kierownika Organizacyjnego Turnieju najpóźniej podczas odprawy trenerów. Pomoce te zostaną zweryfikowane przez Sędziego Głównego oraz Kierownika Organizacyjnego Turnieju.
17. Komisja Sędziowska dokona przeglądu zespołów pod kątem zgodności ubioru, obuwia, fryzur, biżuterii itp. z niniejszym regulaminem. W przypadku niezgodności, Komisja ma obowiązek udzielić upomnienia, może również nie dopuścić zespołu do startu w zawodach.
18. Sędziowanie w całym turnieju jest jawne.
Sędziowie w rundzie eliminacyjnej typują zespoły do kolejnej rundy, o awansie decyduje suma skreśleń (większość). W rundzie finałowej zespołom przyznawane są punkty od 1 do 5 W przypadku jednakowej ilości typowań bądź punktów, pomiędzy zainteresowanymi zespołami odbędzie się dogrywka.
19. Ocena punktacja . Za układ taneczny sędzia oceniający przyznaje od 1 do 5 pkt. W oparciu o system punktowy /arkusze ocen wraz z kryteriami/
20. Ocena układów tanecznych będzie stanowiła sumę uzyskanych punktów od 3 sędziów oceniających układy taneczne (czyli zespół może uzyskać max 45 pkt.)
21. Po podliczeniu punktów i dokonaniu punktowej klasyfikacji przy takiej samej ilości punktów zespołów na miejscach od I do III przeprowadzona zostaje dogrywka.
22. W zależności od liczby takich zespołów sędzia przewodniczący podejmuje decyzję o dodatkowej prezentacji układu.
23. Prezentacja układów będzie oceniana na podstawie 3 elementów oceny i ich kryteriów.
-Zgodność układu z muzyką ocena od 1-5pkt od jednego sędziego
a. dynamika, żywiołowość ekspresja
b. płynność wykonywania elementów
c. wyczucie fraz, rozpoczęcie i kończenie ruchu z muzyką.
-Ocena techniczna układu –od 1-5 pkt
a. płynność wykonywania układu.
b. jakość wykonywania, tempo, trudność koordynacyjnych ćwiczeń i rąk i nóg .
c. umiejętność wykonania elementów trudnych, elementów akrobatycznych, kroków i połączeń z równoczesnym posługiwaniem się pomponami.
d)różnorodność elementów i ich połączeń.
f)zmiany ustawień w parach lub zespołach z pełnym wykorzystaniem pola ćwiczę.
-Wrażenia artystyczne –od1-5pkt
a(odpowiednia mimika i kontakt wzrokowy
b)zdolność wywołania w odbiorcach entuzjazmu i pozytywnych emocji.
c)widowiskowość układu i jego interpretacja muzyczna.
d)nowatorstwo w ruchu i przejściach.
Elementy obowiązkowe
a) piruety.
b) skoki cheer (skok z odbicia z dwóch nóg na dwie nogi złączone)
c) wymach
24. W przypadku zgłoszenia się:
a) więcej niż 6 zespołów , odbędzie się runda półfinałowa oraz runda finałowa. Do rundy finałowej sędziowie wytypują 6 zespołów.
b) w przypadku zgłoszenia się 6 bądź mniejszej ilości zespołów rozegrane zostaną runda rozgrzewkowa oraz runda finałowa.
W przypadku dużej ilości zgłoszonych zespołów Sędzia Główny Turnieju w porozumieniu z Kierownikiem Organizacyjnym Turnieju, może zadecydować o innym układzie rund przedfinałowych.
25. Kolejność występów zostanie ustalona drogą losowania.
26. Do dyspozycji tańczących będą szatnie sąsiadujące z salą.
27. Osoby biorące udział w turnieju przyjeżdżają i ubezpieczają się na koszt własny lub instytucji delegującej.
28. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy zgubione, pozostawione w szatniach i hali sportowej.
29. Zespoły zobowiązane są do przygotowania podkładu muzycznego na płytach CD. Płyty powinny być oznaczone: nazwą zespołu. Nie powinny znajdować się na nich inne utwory. Układy i muzyka prezentowana w turnieju są własnością choreografów oraz występujących zespołów i chronione są ustawą o ochronie praw autorskich (Dz U. Nr 24 poz.83 z dni 04.02.1994 r) Organizator nie odpowiada za wykorzystywanie autorskich utworów, Utwory nagrane w Mp3.
30. Organizator nie przewiduje tzw. próby parkietu z muzyką. Organizator zastrzega sobie jednak ustalenie kolejności oraz wyznaczenie limitu czasu przeznaczonego dla zespołów dla realizacji „próby parkietu”.
31. Wszyscy uczestnicy Turnieju wyrażają zgodę na bezpłatną publikację ich wizerunku (w tym zdjęcia, nagrania itp.) oraz wyników i danych osobowych zawartych w relacjach z Turnieju, zamieszczonych w mediach, reklamach, materiałach promocyjnych Organizatorów, partnerów medialnych i sponsorów.
32. Wszyscy zawodnicy startujący w Turnieju wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych do celów związanych z realizacją Turnieju.
33. Trzy pierwsze miejsca otrzymują: puchary i medale
34. W trakcie Turnieju działają:
a) komisja sędziowska,
b) biuro turnieju,
c) higienistka szkolna
35. W przypadku zaistnienia w trakcie Turnieju sytuacji nie objętych Regulaminem, o ich rozwiązaniu decyduje przewodniczący komisji sędziowskiej w porozumieniu z Organizatorem Turnieju.
36. Przewodniczącego komisji sędziowskiej wybieramy drogą losowania przez cała komisję.
37. Impreza nie jest biletowana.
38. Za nieprawidłowe zachowanie zawodnika, zawodniczki, trenera, opiekuna danego zespołu/duetu w trakcie trwania Turnieju, Organizator zastrzega sobie prawo dyskwalifikacji zespołu/duetu.
39. Układy prezentowane w turnieju są własnością choreografów oraz występujących zespołów i chronione są ustawą o ochronie praw autorskich (Dz. U. Nr 24 poz. 83 z dn. 04.02.1994 r.).
40. Podczas rejestracji zespołu, opiekun/trener każdego zespołu przedstawia Kartę Zgłoszenia przesłaną wcześniej na podany niżej adres mailowy.
Zgłoszeń należy dokonać na załączonej do niniejszego regulaminu Karcie Zgłoszenia w terminie do dnia 29 lutego 2016 r. oraz w powyższym terminie przesłać na adres:
E-mail: zsprus@edukacja.czestochowa.pl
Bądź drogą pocztową na adres:
Zespół Szkół B. Prusa
ul. Prusa 20
42-207 Częstochowa
Z dopiskiem: Turniej Cheeleaders
Organizator zastrzega sobie prawo do zamknięcia list startowych przed upływem terminu zgłoszeń, przy dużym zainteresowaniu Turniejem.
Osoba kontaktowa turnieju
1. Zespół .Szkół im B. Prusa – sekretariat tel. 34-3661121 668300296
2. Izabela Wypych-Staszewska 784329746 e-mail: wypych-staszewska.izabela @zsprus.czest.pl tel.
KARTA ZGŁOSZNIA
I Powiatowy Turniej Zespołów Cheerleaders
Szkół Gimnazjalnych
o Puchar Dyrektora Zespołu Szkol im. B. Prusa
28 Kwiecień 201 r.
Nazwa zespołu ………………………………………………………………………………………………………….
Kategoria wiekowa: ……………………………. Opiekun grupy: ……………………………………….
Kontakt:……………………………………….
L p Imię i nazwisko Rok urodzenia
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
W/w zawodnicy nie posiadają przeciwwskazań lekarskich do udziału w zawodach.
………………………………………… ……………………..……………………………
Podpis opiekuna Pieczątka jednostki delegującej
r