Tworzymy Śląskie… symbole


Rusza kampania promocyjna marki Śląskie

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego rozpoczął miesięczną kampanię mającą ukazać olbrzymi postęp, jaki w ostatnich latach stał się udziałem przedsiębiorstw, firm, instytucji kulturalnych, naukowych i badawczych działających na terenie województwa śląskiego.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi mieszkańców województwa śląskiego na rewolucję technologiczną oraz na wynikający z tego potencjał rozwojowy na przyszłość, stworzenie oraz wzmocnienie obrazu województwa jako lidera w dziedzinie rozwoju nowoczesnych technologii, lidera, który dba o wartości bliskie mieszkańcom: ochronę zdrowia, ochronę środowiska i najwyższej jakości edukację.

Marszałek Mirosław Sekuła podkreślił także znaczenie kultury dla rozwoju województwa.

„Hasło – Śląskie. Pozytywna energia – przyjęło się i jest dobrze odbierane w województwie. Nie zamierzamy zmieniać tego wizerunku. Śląskie stoi w obliczu nowych wyzwań. To reindustrializacja, rewitalizacja miast oraz innowacyjna gospodarka. Aby osiągnąć sukces, musimy wesprzeć te działania kulturą . Dużą wagę przywiązujemy do niej jako dźwigni rozwoju” – powiedział marszałek podczas konferencji inaugurującej kampanię. Wskazał też na rolę Industriady jako cyklicznego wydarzenia, które promuje dziedzictwo i kulturę przemysłową regonu. Jako atut wskazał także na turystykę, rozwój gospodarczy oraz rozmach inwestycji, które należą do najlepszych w Polsce.

Śląskie wciąż się zmienia, stopniowo przekształcając się w region nowoczesnych technologii. To tutaj powstało pierwsze polskie sztuczne serce, tu został zaprojektowany najszybszy na świecie mikroprocesor. A to nie koniec nowatorskich osiągnięć mieszkańców województwa. Coraz lepiej dbają o ochronę zdrowia i środowiska, coraz bardziej zdają sobie sprawę z wartości obcowania z wielką sztuką, z korzyści związanych z powszechną edukacją technologiczną, z wagą nowoczesnego designu. I wciąż szczycą się unikatowym podejściem do pracy.

Na poparcie tej tezy w kampanii wykorzystano wizerunki sześciu obiektów. Są to: sztuczne serce z Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu, mikroprocesor DQ80251 zaprojektowany przez bytomską firmę Digital Core Design, sztuczne słońce znajdujące się w Eurocentrum Katowice, elementy turbiny silnika odrzutowego produkowane w Bielsku-Białej przez firmę Avio, biżuteria z węgla z pracowni bro.Kat z Katowic oraz nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.

Realizatorem kampanii jest konsorcjum firm Locativo oraz Brainbox.

Ważnym elementem kampanii jest konkurs internetowy mający wyłonić nowe, związane z technologią, symbole regionu. Platformą konkursową jest strona kampanii www.tworzymyslaskie.pl. Konkurs składa się z następujących etapów:

– etap I (1-15 września 2014) – internauci mogą zgłaszać swoje propozycje na nowy symbol regionu wraz z uzasadnieniem;

– etap II (16-18 września 2014) – komisja konkursowa ze wszystkich zgłoszeń wybiera finałową „10”;

– etap III (19-30 września 2014) – internauci mogą oddawać swoje głosy na wybraną finałową propozycję (głosując maksymalnie jeden raz dziennie);

– finał (30 września 2014) – ogłoszenie wyników konkursu wraz z podaniem listy autorów 50 najciekawszych uzasadnień.

Nagrodami w konkursie są komplety biżuterii wykonanej z węgla z kolekcji pracowni bro.Kat oraz „tasza” ze specjalnej, zaprojektowanej na czas kampanii edycji.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *