System zarządzania potwierdzony


Doceniony m.in. za system zarządzania, poziom obsługi interesantów i realizację celów jakościowych Urząd Miasta Częstochowy otrzymał potwierdzenie certyfikatu ISO oraz IQNet do połowy listopada 2016 r.

Polskie Centrum Badań i Certyfikacji w wyniku niedawno przeprowadzonego auditu odnowienia potwierdziło zgodność wdrożonego przez Urząd Miasta Częstochowy systemu zarządzania jakością z normą ISO 9001, a następnie nadało certyfikat PCBC oraz międzynarodowy certyfikat IQNet, tj. Międzynarodowej Sieci Certyfikacji, w zakresie realizacji i zarządzania usługami w administracji publicznej, na kolejne 3 lata.

Audit przeprowadzony został przez niezależnych auditorów powołanych przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji, którzy sprawdzili zgodność naszego systemu z normą ISO 9001.

Oceniający z uznaniem odnieśli się do połączenia sytemu zarządzania jakością z systemem kontroli zarządczej w jeden wspólny system zarządzania miastem.
Jako mocne strony zarządzania w Urzędzie Miasta wymienili m.in.

zaangażowanie kadry kierowniczej oraz personelu w utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania na wszystkich szczeblach zarządzania,

poprawność wydawanych decyzji,

zaangażowanie zespołu auditorów w proces dokonywania oceny poprzez audit wewnętrzny,

profesjonalizm obsługi interesantów poprzez kompetentny personel realizujący procesy,

stałe doskonalenie podejścia procesowego nastawionego na potrzeby interesanta,

dużą dostępność informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw w Urzędzie,

osiąganie założonych celów jakościowych.

Polskie Centrum Badań i Certyfikacji stwierdziło w swym raporcie, że Urząd Miasta Częstochowy realizuje zasady zawarte w Polityce Jakości poprzez wiele działań, w tym m.in.: proces konsultacji społecznych, zasady załatwiania spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, rozwój usług drogą elektroniczną, podejmowanie działań mających na celu podnoszenie świadomości obywatelskiej mieszkańców, właściwe zaspokajanie potrzeb mieszkańców, przejrzystość i jawność w podejmowaniu decyzji, stosowanie zasady równości wobec prawa oraz równości w dostępie do usług publicznych, podnoszenie poziomu pracy urzędników samorządowych poprzez szkolenia i inne formy podwyższania kwalifikacji, pełną i otwartą politykę informacyjną Urzędu Miasta oraz odpowiedzialną gospodarkę środkami publicznymi.

BR/WT

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *