* Prawie 10 tys. osób w całej Polsce wzięło udział w otwartych i darmowych treningach ,,Nordic Walking na Receptę’’ organizowanych w ramach Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku od maja do sierpnia 2019.
* Treningi były prowadzone przez 16 tygodni w 32 lokalizacjach w różnych częściach kraju. Największą popularnością cieszyły się zajęcia w Częstochowie i Gdańsku.
* Prawie 80 proc. osób biorących udział w treningach stanowiły kobiety. Panie chętniej niż panowie wybierają sport jako formę spędzania czasu – wynika z tegorocznego raportu Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku.
* Santander Consumer Bank w ramach “Akademii Zdrowia” jest także partnerem strategicznym Pucharów Polski i Pucharów Regionalnych Nordic Walking. Podczas tegorocznego cyklu zawodów organizowanych w 17 miejscowościach uczestnicy pokonali łącznie ponad 32 tys. km.
Wrocław, 26 września 2019 r. Polacy coraz chętniej wypoczywają aktywnie. Na sport jako ulubioną formę spędzenia wolnego czasu wskazał już co piąty rodzic dziecka w wieku szkolnym – wynika z tegorocznego raportu Santander Consumer Banku ,,Polaków Portfel Własny: Aktywna Rodzina’’. Jedną z najbardziej popularnych dyscyplin jest nordic walking. Ponad jedna czwarta rodziców przyznała, że miała do czynienia z tym sportem. Kolejne 15 proc. badanych kilkukrotnie próbowało marszu z kijami. Akademia Zdrowia Santander Consumer Banku już czwarty rok z rzędu popularyzuje tę dyscyplinę między innymi poprzez cykl darmowych treningów nordic walking.
W ramach tegorocznej edycji wykwalifikowani instruktorzy Polskiej Federacji Nordic Walking prowadzili w 32 lokalizacjach w całym kraju bezpłatne zajęcia pod nazwą ,,Nordic Walking na Receptę’’. Podczas grupowych treningów na świeżym powietrzu trenerzy prezentowali uczestnikom podstawowe techniki marszu z kijami i czuwali nad poprawnym wykonywaniem ćwiczeń.
– Nasze treningi nordic walking cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Nic dziwnego, bo to dyscyplina zapewniająca łagodny, a jednocześnie dynamiczny wysiłek odpowiedni dla osób właściwie w każdym wieku. Ta edycja pokazała, że po kije do nordic walking sięgają już nie tylko seniorzy. Wspólne ćwiczenie daje też dużo motywacji, której przy szybkim tempie życia może nam czasami zabraknąć – mówi Joanna Ożóg z Santander Consumer Banku. – Działając w ramach Akademii Zdrowia chcemy przyczyniać się do popularyzacji sportu, a co za tym idzie poprawy stanu zdrowia Polaków – dodaje.
Przez szesnaście tygodni z kijami maszerowało łącznie prawie 10 tys. osób. Każdego tygodnia w całej Polsce na darmowych zajęciach ćwiczyło około 600 nordic walkerów, głównie osoby do 64 roku życia. Zdecydowaną większość z nich, bo prawie 80 proc. stanowiły kobiety. Z tegorocznego raportu Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku wynika, że panie znacznie chętniej niż panowie wypoczywają aktywnie (27 wobec 14 proc).
Pierwsze otwarte zajęcia „Nordic walking na Receptę” w tym sezonie odbyły się 14 maja, ostatnie 27 sierpnia. Liczba uczestników rosła z każdym miesiącem. Najbardziej aktywni byli nordic walkerzy z Częstochowy i Gdańska – przez 16 tygodni trenowało tam odpowiednio 788 i 536 osób. Marsze z kijami podbiły także serca mieszkańców Potęgowa – na pojedynczym treningu ćwiczyły nawet 72 osoby.
Santander Consumer Bank wspiera także Puchary Polski i Puchary Regionalne Nordic Walking. W tym roku uczestnicy z kraju i zza granicy rywalizowali w zawodach organizowanych łącznie w 17 miastach. W Pucharach Polski wystartowało w sumie prawie 3 tys. uczestników, a w Pucharach Regionalnych – ponad 1,5 tys. Zawodnicy podczas wszystkich zawodów pokonali łącznie ponad 32 tys. km. To dystans prawie pięciokrotnie dłuższy niż odległość z Warszawy do Nowego Jorku.
– Głównym założeniem Pucharów Polski i Pucharów Regionalnych jest popularyzowanie nordic walking oraz zachęcanie do aktywności w większym gronie.
W zawodach biorą udział setki uczestników, a z roku na rok liczba maszerujących rośnie, co nas bardzo cieszy – mówi Robert Brzeziński z Polskiej Federacji Nordic Walking.
Santander Consumer Bank od lat angażuje się w przedsięwzięcia o charakterze społecznym. Sport i aktywizacja do wysiłku fizycznego, służącego zachowaniu długoterminowego zdrowia, są jednym z kluczowych obszarów tej działalności.
“Akademia Zdrowia Santander Consumer Banku” to ogólnopolska akcja zorganizowana przez Santander Consumer Bank, której celem jest propagowanie ruchu i zdrowego trybu życia.
Santander Consumer Bank jest jednym z liderów rynku consumer finance w Polsce. Oferuje klientom szeroki zakres produktów obejmujący kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, karty kredytowe oraz lokaty. Produkty dystrybuowane są online oraz poprzez sieć oddziałów, a także salony i komisy samochodowe, sklepy i punkty usługowe.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie:
akademia-zdrowia.com
r