STOP COVID – NOWA APLIKACJA


Nie tylko higiena, maseczki i dystans społeczny umożliwiają skuteczną walkę z koronawirusem. Od niedawna dostępna jest do pobrania specjalna aplikacja, która jest w stanie ostrzec jej użytkowników przed potencjalnym zakażeniem.

 

STOP COVID to aplikacja, która korzysta z API opracowanego przez Apple i Google. Działa w oparciu o technologię Bluetooth i co ważne – nie korzysta z żadnych danych użytkowników. Jak pokazują badania, skuteczna izolacja zakażonych oraz wykorzystanie aplikacji typu exposure notification (tego typu aplikacją jest STOP COVID) mogą znacząco zredukować ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Jak to działa?

Aplikacja monitoruje nasze otoczenie w poszukiwaniu innych urządzeń, na których jest zainstalowana. „Zapamiętuje” każde spotkanie, które trwało więcej niż 15 minut i odbyło się w odległości poniżej 2 metrów. Jeśli któryś z użytkowników zachoruje – pozostali, z którymi miał kontakt w ciągu ostatnich 14 dni, otrzymają powiadomienie. Dzięki temu będą mogli ochronić siebie i innych.

Jak zainstalować i uruchomić aplikację?

Krok 1. Pobierz aplikację STOP COVID ze sklepu z aplikacjami – znajdziesz go na pulpicie swojego telefonu.

Krok 2. Zaraz po pobraniu, uruchom ją w swoim telefonie – nie musisz podawać żadnych danych.

Krok 3. Pamiętaj, aby włączyć system monitorowania ryzyka – telefon podpowie Ci jak to zrobić.

Jeśli chcesz, regularnie wypełniaj dziennik zdrowia i test oceny ryzyka. Nie musisz, ale warto to robić.

To już wszystko. Resztę aplikacja zrobi za Ciebie. Przez cały czas będzie działać w tle.

Co zrobić w przypadku zachorowania?

Jeśli wynik Twojego testu na koronawirusa okaże się pozytywny, skontaktuje się z Tobą telefonicznie pracownik Centrum Kontaktu. Zapyta między innymi o to, czy korzystasz z aplikacji. Jeśli tak, przekaże Ci unikalny numer PIN. Jak go użyć?

Krok 1. Na głównym widoku aplikacji kliknij „Więcej”.

Krok 2. Wybierz sekcję „Moje dane”.

Krok 3. Kliknij „Przekaż dane”.

Krok 4. Wprowadź 6-cyfrowy numer i zatwierdź przyciskiem „Przekaż informacje”.

Najpóźniej w ciągu doby, na ekranach urządzeń innych użytkowników aplikacji, z którymi miałeś kontakt w ciągu ostatnich 14 dni, wyświetli się odpowiednie powiadomienie wraz ze wskazówkami, co w takiej sytuacji zrobić.

Jeśli nie chcesz czekać na telefon, możesz zadzwonić do Centrum Kontaktu i poprosić o PIN: 22 250 01 15.

Jeśli masz dodatkowe pytania lub chcesz zgłosić problem techniczny, napisz na: protego@mc.gov.pl

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *